CHMS

INFORMACIÓN PÚBLICA DE LA REVISIÓN DE LOS DPH CARTOGRÁFICOS Y ZONAS DE FLUJO PREFERENTE DEFINIDOS EN VARIOS TRAMOS ARPSI. FASE I.

El Ministerio para la Transición Ecológica y el Reto Demográfico y sus Organismos de cuenca realizan el conjunto de estudios de inundabilidad para la delimitación de las zonas inundables, los cauces públicos y las zonas de servidumbre y policía, incluyendo las zonas de flujo preferente, que configuran el Sistema Nacional de Cartografía de Zonas Inundables (SNCZI), de conformidad con lo dispuesto en el artículo 14 del Reglamento del Dominio Público Hidráulico, y aplicando la Guía Metodológica para el desarrollo del Sistema Nacional de Cartografía de Zonas Inundables (Ministerio de Medio Ambiente y Medio Rural y Marino, 2011):

https://www.miteco.gob.es/es/agua/publicaciones/guia_metodologica_ZI.aspx

La Directiva 2007/60/CE, de 23 de octubre de 2007, relativa a la evaluación y gestión de los riesgos de inundación, y su transposición al ordenamiento jurídico español a través del Real Decreto 903/2010, de 9 de Julio, de evaluación y gestión de riesgos de inundación, tienen por objeto establecer un marco para la evaluación y gestión de los riesgos de inundación, destinado a reducir las consecuencias negativas para la salud humana, el medio ambiente, el patrimonio cultural y la actividad económica, asociadas a las inundaciones. Para ello se define un proceso en el que primeramente se realiza una Evaluación Preliminar de Riesgo de Inundación (EPRI) en la que se identifican las Áreas de Riesgo Potencial Significativo de Inundación (ARPSI), posteriormente se elaboran los Mapas de Peligrosidad y Riesgo de Inundación (MAPRI) para cada una de las ARPSI; y, finalmente, se elabora el propio Plan de Gestión del Riesgo de Inundación (PGRI). La cartografía de zonas inundables incluida en el SNCZI se aprueba dentro de este proceso de planificación y gestión del riesgo de inundación.

Respecto a los MAPRI publicados actualmente en el SNCZI correspondientes a la Demarcación Hidrográfica Miño-Sil, estos fueron informados favorablemente por el Comité de Autoridades Competentes de la Demarcación el reunión celebrada el 25 de junio de 2020, siendo posteriormente remitidos, conforme al apartado 2 del artículo 10 del Real Decreto 903/2010, al Ministerio para la Transición Ecológica y el Reto Demográfico en julio de 2020, integrándose estos mapas en la cartografía del SNCZI e inscritos en el Registro Central de Cartografía de conformidad con lo establecido en el Real Decreto 1545/2007, de 23 de noviembre, por el que se regula el Sistema Cartográfico Nacional.

A raíz de diferentes solicitudes recibidas en este Organismo de cuenca, referentes a la revisión de las delimitaciones de Dominio Público Hidráulico cartográfico y Zonas de Flujo Preferente definidas en los estudios de Zonas Inundables publicados en el SNCZI, tras analizar estas peticiones, y disponiendo en la actualidad de nuevos datos e informaciones históricas y cartográficas no consideradas en las delimitaciones actuales, se ha considerado oportuno proceder a su revisión para algunos tramos ARPSI. Este trabajo de revisión se realizará en diferentes fases, correspondiendo la Fase I a los tramos ARPSI siguientes:

Tramos ARPSI revisados en FASE I:

ARPSI-Revisado-Fase-1

Las nuevas delimitaciones propuestas para el DPH cartográfico y la ZFP en esta revisión (Fase I) pueden ser consultadas en el visor siguiente:

https://siams2.chminosil.es/snczi/

Igualmente, pueden descargarse las capas (SHP) de estas propuestas de DPH cartográfico y ZFP en el siguiente enlace:

Desde esta Confederación Hidrográfica del Miño-Sil, O.A. queremos fomentar la colaboración institucional y la participación de todas las Administraciones Públicas en la elaboración y perfeccionamiento de esta cartografía. Por ello, se le informa que dentro del plazo de 1 mes se podrán realizar las aportaciones y cuantas observaciones y sugerencias se estimen convenientes, dirigiendo estas a la Confederación Hidrográfica del Miño-Sil, por los medios previstos en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas, teniendo en cuenta respecto a la forma de presentación las obligaciones derivadas del artículo 14 de dicha norma.

Al mismo tiempo se ha habilitado la cuenta de correo electrónico (mapas_zonas_inundables@chminosil.es) para la realización de consultas o sugerencias, si bien las mismas no podrán ser consideradas como presentadas por registro electrónico oficial, de acuerdo con el artículo 27.3 del Real Decreto 1671/2009, de 6 de noviembre, por el que se desarrolla parcialmente la ley 11/2007, de 22 de junio, de Acceso Electrónico de los Ciudadanos a los Servicios Públicos.

 

Emprego público

Oferta de emprego público persoal laboral fixo - OEP 2021-2022
 
Con data 24 de xullo de 2024 publicouse a Resolución do 17 de xullo de 2024, da Subsecretaría para a Transición Ecolóxica e o Reto Demográfico, pola que se convoca proceso selectivo para ingreso como persoal laboral fixo nos grupos profesionais M2, M1, E2 e E1 suxeitos ao IV Convenio colectivo único para o persoal laboral da Administración Xeral do Estado no ámbito territorial de xestión do Ministerio para la Transición Ecológica y el Reto Demográfico: 368 prazas de promoción interna e 353 prazas de quenda libre.
 
Entre outros grupos e especialidades profesionais, convócanse os seguintes:
 
M1 – Proxectos de Obra Civil: 10 prazas quenda libre/10 prazas p. interna.
 
M1 – Laboratorio de Análise e Control de Calidade: 11 prazas quenda libre/11 prazas p. interna.
 
M1 – Proxectos de Edificación: 18 prazas quenda libre/18 prazas p. interna.
 
M1 – Instalacións Hidráulicas e P. Potabilizadoras: 46 prazas quenda libre/78 prazas p. interna.
 
M1 – Sistemas de Telecomunicación e Informáticos: 6 prazas quenda libre/6 prazas p. interna.
 
E2 - Instalacións Hidráulicas e P. Potabilizadoras: 68 prazas quenda libre/117 prazas p. interna.
 
E2 – Mantemento xeral: 5 prazas quenda libre/5 prazas p. interna.
 
E1 – Aproveitamentos forestais: 24 prazas quenda libre/18 prazas p. interna.
 
E1 - Instalacións Hidráulicas e P. Potabilizadoras: 74 prazas quenda libre/29 prazas p. interna.
 
Oferta de destinos-descrición das prazas convocadas (anexo IV)
 
Na oferta de destinos para os aspirantes que superen os procesos selectivos atópanse, entre outras, as seguintes prazas no organismo autónomo Confederación Hidrográfica del Miño-Sil:
 
M1 – Proxectos de Obra Civil: 8 prazas (4 en Ourense, 3 en Ponferrada e 1 en Lugo).
 
M1 – Laboratorio de Análise e Control de Calidade: 4 prazas no Laboratorio de Análise e Calidade da auga en Ourense.
 
M1 – Instalacións Hidráulicas e P. Potabilizadoras: 2 prazas (1 en Ponferrada e 1 en Ourense).
 
M1 – Sistemas de Telecomunicación e Informáticos: 2 prazas no Servizo de Informática de Ourense.
 
E2 - Instalacións Hidráulicas e P. Potabilizadoras: 2 prazas en Ponferrada.
 
E2 – Mantemento xeral: 2 prazas en Lugo.
 
E1 – Aproveitamentos forestais: 2 prazas (1 en Ponferrada e 1 en Ourense).
 
Titulacións esixidas para cada unha das especialidades:
 
M1 – Proxectos de Obra Civil. FP de grao superior: Técnico Superior en Proxectos de Obra Civil.
 
M1 – Laboratorio de Análise e Control de Calidade. FP de grao superior: Técnico Superior en Análise e Control de Calidade.
 
M1 – Proxectos de Edificación. FP de grao superior: Técnico Superior en Proxectos de Edificación.
 
M1 – Sistemas de Telecomunicación e Informáticos. FP de grao superior: Técnico Superior en Sistemas de Telecomunicacións e Informáticos.
 
M1 – Instalacións Hidráulicas e P. Potabilizadoras, calquera dos seguintes títulos de FP específica de grao superior:
 
Técnico Superior en Proxectos de Edificación.
Técnico Superior en Proxectos de Obra Civil.
Técnico Superior en Organización e Control de Obras de Construción.
Técnico Superior en Química Industrial.
Técnico Superior en Laboratorio de Análise e Control de Calidade.
Técnico Superior en Sistemas Electrotécnicos e Automatizados.
Técnico Superior en Mantemento electrónico.
Técnico Superior en Automatización e Robótica Industrial.
Técnico Superior en Xestión da auga.
Técnico Superior en Centrais Eléctricas.
Técnico Superior en Eficiencia Enerxética e Enerxía Solar Térmica.
Técnico Superior en Enerxías Renovables.
Técnico Superior en Desenvolvemento de Proxectos de Instalacións Térmicas e de Fluídos.
Técnico Superior en Mantemento de Instalacións Térmicas e de Fluídos.
Técnico Superior en Mecatrónica Industrial.
 
E2 - Instalacións Hidráulicas e P. Potabilizadoras, calquera dos seguintes títulos de FP específica de grao medio:
 
Técnico en Construción.
Técnico en Obras de Interior, Decoración e Rehabilitación.
Técnico en Planta Química.
Técnico en Operacións de Laboratorio.
Técnico en Redes e Estacións de Tratamento de Augas.
Técnico en Instalacións Eléctricas e Automáticas.
Técnico en Mantemento Electromecánico.
Técnico en Instalacións de Produción de Calor.
 
E2 – Mantemento xeral. FP de grao medio: Técnico en Obras de Interior, Decoración e Rehabilitación, Técnico en Construción, Técnico en Instalacións Eléctricas e Automáticas, Técnico en Equipos Electrónicos de Consumo ou Técnico en Soldadura e Caldeiraría, Técnico en Instalación e Amoblamento, Técnico en Instalacións de Produción de Calor, Técnico en Instalacións Frigoríficas e de Climatización.
 
E1 – Aproveitamentos forestais: Título de Graduado en Educación Secundaria Obrigatoria ou Calquera Título de Formación Profesional Básica.
 
E1 – Instalacións Hidráulicas e Plantas Potabilizadoras: Título de Graduado en Educación Secundaria Obrigatoria ou Calquera Título de Formación Profesional Básica.
 
Presentación de solicitudes.
 
Prazo de presentación de solicitudes: do 26 de xullo ao 23 de setembro de 2024, ambos inclusive.
 
Forma de presentación de solicitudes: exclusivamente a través da plataforma de Inscrición de probas selectivas (IPS), con DNI electrónico, certificado electrónico ou Cl@ve: http://administracion.gob.es/pag/ips
 
Enlace páxina emprego público do Ministerio para la Transición Ecológica y el Reto Demográfico:
 
 
Concurso aberto e permanente de persoal laboral – convocatoria 3/2023:
 
Convocouse a terceira fase do concurso aberto e permanente de persoal laboral do ano 2023. As instrucións e resto de documentación atópanse dispoñibles na páxina web do Ministerio de Hacienda y Función Pública:

Concurso de traslados de persoal laboral específico para prazas do Anexo II do IV Convenio Único

 
Oferta de emprego público persoal funcionario
Ligazón á páxina web do Ministerio para a Transición Ecolóxica e o Reto Demográfico para procesos de selección de corpos e escalas adscritos ao Departamento ministerial:
 
 
Convocatorias de concursos de persoal funcionario
 
Ligazón á páxina web do Ministerio para a Transición Ecolóxica e o Reto Demográfico para procesos de provisión de postos nos centros directivos e Organismos Autónomos do Departamento ministerial:
 
 
Oferta para desempeño de posto en comisión de servizos
 
Oferta de posto de traballo a desempeñar en réxime de comisión de servizos, conforme ao artigo 64 do Real Decreto 364/1995, do 10 de marzo. O persoal funcionario interesado dispón dun prazo de 10 días hábiles a contar desde o seguinte á publicación da oferta (15/11/2024) para remitir un CV actualizado ao correo electrónico que se sinala na mesma. 
Oferta para desempeño de posto en comisión de servizos
 
Oferta de posto de traballo a desempeñar en réxime de comisión de servizos, conforme ao artigo 64 do Real Decreto 364/1995, do 10 de marzo. O persoal funcionario interesado dispón dun prazo de 10 días hábiles a contar desde o seguinte á publicación da oferta (20/01/2025) para remitir un CV actualizado ao correo electrónico que se sinala na mesma. 
Oferta para desempeño de posto en comisión de servizos
 
Se adxunta oferta de posto de traballo a desempeñar en réxime de comisión de servizos, conforme ao artigo 64 do Real Decreto 364/1995, do 10 de marzo. O persoal funcionario interesado dispón dun prazo de 10 días hábiles a contar desde o seguinte á publicación da oferta (26/02/2025) para remitir un CV actualizado ao correo electrónico que se sinala na mesma.
Oferta para desempeño de posto en comisión de servizos
 
Se adxunta oferta de catro postos de traballo a desempeñar en réxime de comisión de servizos, conforme ao artigo 64 do Real Decreto 364/1995, do 10 de marzo. O persoal funcionario interesado dispón dun prazo de 10 días hábiles a contar desde o seguinte á publicación das ofertas (19/03/2025) para remitir un CV actualizado ao correo electrónico que se sinala na mesma. 
Oferta para desempeño de posto en comisión de servizos
 
Se adxunta oferta de posto de traballo a desempeñar en comisión de servizos, conforme ao artigo 64 do Real Decreto 364/1995, do 10 de marzo. O persoal funcionario interesado dispón dun prazo de 10 días hábiles a contar desde o seguinte á publicación da oferta (02/04/2025) para remitir un CV actualizado ao correo electrónico que se sinala na mesma. 
Oferta para desempeño de posto en comisión de servizos
 
Se adxunta oferta de posto de traballo a desempeñar en comisión de servizos, conforme ao artigo 64 do Real Decreto 364/1995, do 10 de marzo. O persoal funcionario interesado dispón dun prazo de 10 días hábiles a contar desde o seguinte á publicación da oferta (15/05/2025) para remitir un CV actualizado ao correo electrónico que se sinala na mesma. 
Oferta para desempeño de posto en comisión de servizos
 
Se adxuntan dúas ofertas de postos de traballo a desempeñar en comisión de servizos, conforme ao artigo 64 do Real Decreto 364/1995, do 10 de marzo. O persoal funcionario interesado dispón dun prazo de 10 días hábiles a contar desde o seguinte á publicación da oferta (20/05/2025) para remitir un CV actualizado ao correo electrónico que se sinala na mesma. 
Oferta para desempeño de posto en comisión de servizos
 
Se adxunta oferta de posto de traballo a desempeñar en comisión de servizos, conforme ao artigo 64 do Real Decreto 364/1995, do 10 de marzo. O persoal funcionario interesado dispón dun prazo de 10 días hábiles a contar desde o seguinte á publicación da oferta (12/06/2025) para remitir un CV actualizado ao correo electrónico que se sinala na mesma. 

Oferta para desempeño de posto en comisión de servizos

Se adxunta oferta de posto de traballo a desempeñar en comisión de servizos. O persoal funcionario interesado dispón dun prazo de 10 días hábiles a contar desde o seguinte á publicación da oferta (02/07/2025) para remitir un CV actualizado ao correo electrónico que se sinala na mesma, xunto co informe favorable da unidade de destino ao desempeño do posto en réxime de comisión de servizos.

Oferta para desempeño de posto en comisión de servizos

Se adxunta oferta de posto de traballo a desempeñar en comisión de servizos. O persoal funcionario interesado dispón dun prazo de 10 días hábiles a contar desde o seguinte á publicación da oferta (21/07/2025) para remitir un CV actualizado ao correo electrónico que se sinala na mesma, xunto co informe favorable da unidade de destino ao desempeño do posto en réxime provisional de comisión de servizos.

Oferta para desempeño de posto en comisión de servizos

Se adxunta oferta de posto de traballo a desempeñar en comisión de servizos. O persoal funcionario interesado dispón dun prazo de 10 días hábiles a contar desde o seguinte á publicación da oferta (06/08/2025) para remitir un CV actualizado ao correo electrónico que se sinala na mesma, xunto co informe favorable da unidade de destino ao desempeño do posto en réxime provisional de comisión de servizos.

Oferta para desempeño de posto en comisión de servizos

Se adxunta oferta de posto de traballo a desempeñar en comisión de servizos. O persoal funcionario interesado dispón dun prazo de 10 días hábiles a contar desde o seguinte á publicación da oferta (25/08/2025) para remitir un CV actualizado ao correo electrónico que se sinala na mesma, xunto co informe favorable da unidade de destino ao desempeño do posto en réxime provisional de comisión de servizos.

Oferta para desempeño de posto en comisión de servizos

Se adxunta oferta de posto de traballo a desempeñar en comisión de servizos. O persoal funcionario interesado dispón dun prazo de 10 días hábiles a contar desde o seguinte á publicación da oferta (10/09/2025) para remitir un CV actualizado ao correo electrónico que se sinala na mesma, xunto co informe favorable da unidade de destino ao desempeño do posto en réxime provisional de comisión de servizos.

Oferta para desempeño de posto en comisión de servizos

Se adxunta oferta de posto de traballo a desempeñar en comisión de servizos. O persoal funcionario interesado dispón dun prazo de 10 días hábiles a contar desde o seguinte á publicación da oferta (17/09/2025) para remitir un CV actualizado ao correo electrónico que se sinala na mesma, xunto co informe favorable da unidade de destino ao desempeño do posto en réxime provisional de comisión de servizos.

PLAN DE XESTIÓN DE RISCOS DE INUNDACIÓN 2º CICLO 2022-2027

As inundacións constitúen un risco natural que ao longo do tempo ven provocando a perda de vidas humanas e ocasionou custosos danos materiais, polo que a loita contra os seus efectos negativos non só require de solucións estruturais senón tamén doutras non estruturais como a implantación de sistemas de alerta, a corrección hidrolóxico-forestal e a correcta aplicación das medidas de ordenación do territorio.

Estas consideracións foron recollidas en normas europeas e estatais como a Directiva 2000/60/CE Marco sobre a auga, a Directiva 2007/60/CE relativa á avaliación e a xestión dos riscos de inundación e o Real Decreto 903/2010, de 15 de xullo.

O Real Decreto 903/2010, de 15 de xullo, de avaliación e xestión riscos de inundacións, establece un marco para a avaliación e xestión dos riscos de inundación, co obxecto de reducir as consecuencias adversas potenciais da inundación para a saúde humana, o medio ambiente, o patrimonio cultural, a actividade económica e as infraestruturas. Desta forma, o referido Real Decreto regula os procedementos para realizar a avaliación preliminar do risco de inundación, os mapas de perigo e risco, e os plans de xestión dos riscos de inundación en todo o territorio español.

A terceira e última fase da avaliación e xestión dos riscos de inundación consiste na elaboración e redacción do Plan de Xestión do Risco de Inundación (PXRI), e que ten que integrarse na propia planificación hidrolóxica das correspondentes Demarcacións Hidrográficas.

En virtude do exposto, procedeuse a elaborar e redactar o Plan de Xestión de Riscos de Inundación de 2º Ciclo da parte española da Demarcación Hidrográfica do Miño-Sil, sendo este unha revisión e actualización do PGRI de 1º ciclo aprobado no ano 2016 (BOE do 22 de xaneiro de 2016). Tras someter o PXRI de 2º Ciclo á correspondente consulta pública, incorporouse ao documento as alegacións/observacións que procedían, sendo posteriormente o Plan informado favorablemente por parte do Comité de Autoridades Competentes (CAC) da Demarcación Hidrográfica con data 4 de novembro de 2021, e polo Consello Nacional de Protección Civil o 13 de setembro de 2022.

O 22 de novembro de 2022 publicouse no BOE a resolución da Dirección Xeral de Calidade e Avaliación Ambiental pola se formulaba a declaración ambiental estratéxica do Plan Hidrolóxico (3.er ciclo) e do Plan de Xestión do Risco de Inundación (2º ciclo) da parte española da Demarcación Hidrográfica Miño-Sil, procedendo á incorporación do contido da devandita declaración ao PGRI.

Posteriormente, o 29 de novembro de 2022, o pleno do Consello Nacional da Auga someteu a informe os Plans Hidrolóxicos de 3º ciclo e os Plans de Xestión do Risco de Inundación de 2º ciclo, incluído o da parte española da Demarcación Hidrográfica do Miño-Sil. O PXRI da D.H. Miño-Sil obtivo un resultado de 78 fotos a favor e 9 abstencións.

Finalmente, con data 18 de xaneiro de 2023, publícase o Real Decreto 26/2023, de 17 de xaneiero, polo que se aproba a revisión e actualización dos plans de xestión do risco de inundación das demarcacións hidrográficas do Cantábrico Occidental, Guadalquivir, Segura, Júcar e da parte española das demarcacións hidrográficas do Miño-Sil, Douro, Tajo, Guadiana, Ebro, Ceuta e Melilla.

Acceso a documentación da versión do PGRI de 2º Ciclo:

PLAN DE XESTIÓN DO RISCO DE INUNDACIÓN DA PARTE ESPAÑOLA DA DEMARCACIÓN HIDROGRÁFICA DO MIÑO-SIL DO 2º CICLO.

MEMORIA

ANEXOS

ANEXO Nº 1 - Caracterización das ARPSIs
Anexo 1 - Apéndice 1: Metodoloxía aplicada para o cálculo da influencia probable do cambio climático no risco de inundación fluvial e pluvial
Anexo 1 - Apéndice 2: Mapas de risco

ANEXO Nº 2 - Descripción do programa de medidas
Anexo 2 - Apéndice 1: Fichas de medidas de ámbito ARPSI incluidas no Plan
Anexo 2 - Apéndice 2: Resumen do inventario de infraestructuras con insuficiente drenaxe e priorización de necesidades de actuación
Anexo 2 - Apéndice 3: Resumen do inventario de obras lonxitudinais de protección frente a inundacións

ANEXO Nº3 – Xustificación das medidas estructurais do Plan

ANEXO Nº 4 – Resumo dos procesos de participación, información pública e consultas e os resultados.

ANEXO Nº 5 – Medidas específicas de coordinación ca parte internacional da Demarcación Hidrográfica
Anexo 5 - Apéndice 1: Acta da XXI reunión plenaria da CADC y programa de traballos conxunto
Anexo 5- Apéndice 2: Borrador de protocolo para o intercambio de información sobre datos hidrometeorolóxicos para o manexo de situacións extremas baixo o convenio da Albufeira

ANEXO Nº 6 - Listado de autoridades competentes

ENLACES A FASES PREVIAS PGRI 2º CICLO:

FASE I: REVISIÓN E ACTUALIZACIÓN DA EVALUACIÓN PRELIMINAR DE RISCOS DE INUNDACIÓN (EPRI) 2º CICLO, DA PARTE ESPAÑOLA DA DEMARCACIÓN HIDROGRÁFICA DO MIÑO-SIL.

FASE II: REVISIÓN E ACTUALIZACIÓN DOS MAPAS DE PELIGROSIDADE E RISCO DE INUNDACIÓN (MAPRI) 2º CICLO, DA PARTE ESPAÑOLA DA DEMARCACIÓN HIDROGRÁFICA DO MIÑO-SIL.

ENLACES A PGRI DE 1º CICLO E AS SUAS FASES PREVIAS:

1. PLAN DE XESTIÓN DO RISCO DE INUNDACIÓN DA PARTE ESPAÑOLA DA DEMARCACIÓN HIDROGRÁFICA DO MIÑO-SIL 1º CICLO 2016-2021

2. FASE I: EVALUACIÓN PRELIMINAR DO RISCO DE INUNDACIÓN

3. FASE II: MAPAS DE PELIGROSIDADE E RISCO DE INUNDACIÓN E DOMINIO PÚBLICO HIDRÁULICO DAS ZONAS INUNDABLES

DUDAS, COMENTARIOS E SUXERENCIAS.

Co obxetivo de facilitar o contacto ca Confederación Hidrográfica do Miño-Sil dos interesados no proceso de evaluación e xestión dos riscos de inundación, regulada pola Directiva 2007/60/CE e o Real Decreto 903/2010, habilítase a dirección electrónica seguinte:

mapas_zonas_inundables@chminosil.es

INFORME SOBRE PROPUESTAS, OBSERVACIONES Y SUGERENCIAS ARTÍCULO 80.4 RPH Y PROPUESTAS, OBSERVACIONES Y SUGERENCIAS RECIBIDAS Y RESPUESTAS ENVIADAS 2022-2027

En total se han recibido 71 escritos (62 dentro de plazo y 9 fuera de plazo), con un total de 972 observaciones, que aunque suponen 8 escritos menos que los formulados en el ciclo pasado (79) se traducen en 597 observaciones más (un 259,2% superior al anterior período de planificación, en el que fueron 375).

Estas propuestas, observaciones y sugerencias, han sido realizadas desde 65 entidades diferentes: asociaciones en defensa de los intereses ambientales, administraciones públicas, asociaciones agrarias, entidades mineras, entidades del sector energético, colegios profesionales, y particulares, como se puede observar en la siguiente tabla:

En el siguiente enlace se pueden consultar el informe que de acuerdo con el artículo 80.4 del Reglamento de la Planificación Hidrológica ha redactado la CHMS, acerca de las propuestas, observaciones y sugerencias formuladas

INFORME SOBRE PROPUESTAS, OBSERVACIONES Y SUGERENCIAS ARTÍCULO 80.4 RPH

En este otro, se pueden descargar todos (71) los escritos recibidos y las respuestas enviadas a cada interesado:

PROPUESTAS, OBSERVACIONES Y SUGERENCIAS RECIBIDAS Y RESPUESTAS ENVIADAS 2022-2027

PROYECTO DE PLAN HIDROLÓGICO DE LA PARTE ESPAÑOLA DE LA DEMARCACIÓN HIDROGRÁFICA DEL MIÑO-SIL 2022-2027 (VERSIÓN TRAS CONSULTA PÚBLICA)

Los documentos que conforman el proyecto de nuevo plan hidrológico (siguiendo la estructura formal señalada en el artículo 81 del Reglamento de la Planificación Hidrológica) y su Estudio Ambiental Estratégico (EAE), se pueden consultar en los siguientes enlaces:

MEMORIA y ANEJOS:

MEMORIA

ANEJOS:

1. ANEJO I: INTRODUCCIÓN Y ANTECEDENTES

2. ANEJO II: DESCRIPCIÓN GENERAL DE LA DEMARCACIÓN

2.1 ANEXO 1: MASAS DE AGUA MUY MODIFICADAS

2.2 ANEXO 2: INVENTARIO DE RECURSOS

2.3 ANEXO 3: FICHAS DE LAS MASAS DE AGUA

2.4 ANEXO 4. ESTUDIO IMPACTO CAMBIO CLIMÁTICO

3. ANEJO III: DESCRIPCIÓN DE USOS, DEMANDAS Y PRESIONES

4. ANEJO IV: RESTRICCIONES AL USO, PRIORIDADES DE USOS Y ASIGNACIÓN DE RECURSOS

5. ANEJO V: IDENTIFICACIÓN Y MAPAS DE LAS ZONAS PROTEGIDAS

6. ANEJO VI: PROGRAMAS DE CONTROL DEL ESTADO DE LAS MASAS DE AGUA

7. ANEJO VII: EVALUACIÓN DEL ESTADO DE LAS MASAS DE AGUA

8. ANEJO VIII: OBJETIVOS MEDIOAMBIENTALES Y EXENCIONES

9. ANEJO IX: RECUPERACIÓN DE COSTES DE LOS SERVICIOS DEL AGUA

10. ANEJO X: PLANES Y PROGRAMAS RELACIONADOS

11. ANEJO XI: PLANES DEPENDIENTES: SEQUÍAS E INUNDACIONES

12. ANEJO XII: PROGRAMA DE MEDIDAS

13. ANEJO XIII: PARTICIPACIÓN PÚBLICA

14. ANEJO XIV: SEGUIMIENTO DEL PLAN HIDROLÓGICO

15. ANEJO XV: LISTADO DE AUTORIDADES COMPETENTES

16. ANEJO XVI: REVISIÓN Y ACTUALIZACIÓN DEL PLAN

17. ANEJO XVII: PUNTOS DE CONTACTO Y PROCEDIMIENTOS PARA OBTENER INFORMACIÓN

NORMATIVA:

NORMATIVA

BORRADOR INFORME CAD:

BORRADOR INFORME CAD

EVALUACIÓN AMBIENTAL ESTRATÉGICA

ESTUDIO AMBIENTAL ESTRATÉGICO y RESUMEN NO TÉCNICO DEL ESTUDIO AMBIENTAL ESTRATÉGICO

DOCUMENTO RESUMEN DE INTEGRACIÓN DE LOS ASPECTOS AMBIENTALES EN LA PROPUESTA FINAL DE PLAN HIDROLÓGICO (2022-2027)

PLAN DE GESTIÓN DEL RIESGO DE INUNDACIÓN

PROPUESTAS, OBSERVACIONES Y SUGERENCIAS RECIBIDAS Y RESPUESTAS ENVIADAS 2022-2027

Código escrito

ESCRITO OBSERVACIONES

Interesado

Nº de observaciones

RESPUESTA

001

descargar1

Dirección General de Patrimonio Cultural. JCyL. Consej. Cultura y Turismo.

5

descargar1

002

descargar1

Dirección General de la Marina Mercante del Minsiterio de Transportes, Movilidad y Agenda Urbana

1

descargar1

003

descargar1

Dirección Xeral do Patrimonio Cultural. Xunta Galicia. Consell. Cultura, Educación e Universidade

8

descargar1

004

descargar1

Dirección Xeral do Ordenacion Do Territorio e Urbanismo. Xunta Galicia. Consell. Med. Ambiente, Territorio e Vivenda

4

descargar1

005

descargar1

Consejería Salud Principado de Asturias

1

descargar1

006

descargar1

Concello de Arbo (Pontevedra)

11

descargar1

007

descargar1

Dirección General de Calidad Ambiental y Cambio Climático (Principado Asturias)

2

descargar1

008

descargar1

Dirección General de Patrimonio Cultural y Bellas Artes. Ministerio de Cultura y Deporte

2

descargar1

009

descargar1

Dirección Xeral de Calidade Ambiental, Sostibilidade e Cambio Climático- Xunta de Galicia

19

descargar1

010

descargar1

UFD Distribución Electricidad, S.A. Grupo Naturgy

5

descargar1

011

descargar1

Iberdrola

4

descargar1

012

descargar1

Oficina Española de Cambio Climático. Ministerio para la Transición Ecológica y el Reto Demográfico

1

descargar1

013

descargar1

Clúster da Pizarra de Galicia

11

descargar1

014

descargar1

Federación Nacional de La Pizarra

11

descargar1

015

descargar1

Pizarras Samaca, S.A.

7

descargar1

016

descargar1

Pizarras Gonta, S.A.

7

descargar1

017

descargar1

Industrias de Rocas Ornamentales, S.A (Irosa)

7

descargar1

018

descargar1

Pizarras Galir, S.L.

7

descargar1

019

descargar1

Concello de Sarria

1

descargar1

020

descargar1

Magtel Energia Sostenible, S.L.

4

descargar1

021

descargar1

Asociaciones Profesionales Agrarias (ASAJA-COAG-UPA Y COOPERATIVA AGROALEMINTARIAS CLM)

1

descargar1

022

descargar1

Concello de Vigo (Pontevedra)

2

descargar1

023

descargar1

Mancomunidad de Municipios de La Comarca de Verín (Ourense)

1

descargar1

024

descargar1

Cámara Oficial Minera de Galicia

9

descargar1

025

descargar1

Ecologistas en Acción

22

descargar1

026

descargar1

Federación Ecoloxistas en Acción Galicia

24

descargar1

027

descargar1

Concello Pedrafrita do Cebreiro (Lugo)

1

descargar1

028

descargar1

Colegio de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos

52

descargar1

029

descargar1

Asociación Agraria de Jóvenes Agricultores de León (ASAJA)

9

descargar1

030

descargar1

Viceconsejería de Desarrollo Rural (Junta de Castilla y León)

8

descargar1

031

descargar1

Asociación Galega de Áridos (ARIGAL)

9

descargar1

032

descargar1

Ayuntamiento de Torre Del Bierzo

10

descargar1

033

descargar1

Concello de Folgoso do Courel

6

descargar1

034

descargar1

Asociación Española de Fabricantes de Tablero Contrachapado

1

descargar1

035

descargar1

Endesa Generación, S.A.

11

descargar1

036

descargar1

Dirección Xeral de Planificación Enerxética e Recursos Naturais (Xunta de Galicia)

6

descargar1

037

descargar1

Dirección Xeral de Planificación e Ordenación Forestal (Xunta de Galicia)

8

descargar1

038

descargar1

Asociación para el Estudio y Mejora de los Salmónidos – Ríos Con Vida
(AEMS-Ríos Con Vida)

39

descargar1

039

descargar1

Federación de Asociaciones y Municipios con Centrales Hidroeléctricas y Embalses (FEMEMBALSES)

37

descargar1

040

descargar1

Secretaría Xeral Técnica Consellería de Medio Ambiente, Territorio e Vivenda (Xunta de Galicia)

2

descargar1

041

descargar1

Dirección Xeral de Patrimonio Natural (Xunta de Galicia)

12

descargar1

042

descargar1

Federación Nacional de Comunidades de Regantes de España (FENACORE)

8

descargar1

043

descargar1

Asociación de Empresas de Energías Renovables (APPA Renovables)

9

descargar1

044

descargar1

Sociedad Española de Ornitología (SEO Birdlife)

12

descargar1

045

descargar1

Direccion General de Ordenacion Pesquera y Acuicultura (Mº Agricultura, Pesca y Alimentación)

16

descargar1

046

descargar1

Federación Ecoloxista Galega

31

descargar1

047

descargar1

Green Capital Power, S.L.U.

5

descargar1

048

descargar1

Dirección General de Energía y Minas (JCyL)

4

descargar1

049

descargar1

Diputación de Ourense

6

descargar1

050

descargar1

Ecoloxistas En Acción Galicia

97

descargar1

051

descargar1

Amigos da Terra

19

descargar1

052

descargar1

Asociación para la Defensa Ecológica de Galicia (ADEGA)

49

descargar1

053

descargar1

Naturgy Generación, S.L.U

22

descargar1

054

descargar1

Concello de Carballeda de Valdeorras

3

descargar1

055

descargar1

Colegio Oficial de Ingenieros Técnicos Agrícolas de Lugo

1

descargar1

056

descargar1

Dirección Gral. de Carreteras e Infraestructuras-Consejería de Fomento y Medio Ambiente (JCyL)

24

descargar1

057

descargar1

Movimiento Ecoloxista da Limia (MEL)

7

descargar1

058

descargar1

Concello de Ourense

2

descargar1

059

descargar1

Federación de Áridos

11

descargar1

060

descargar1

Particular. (Lugo)

97

descargar1

061

descargar1

Agencia Portuguesa do Ambiente (APA)

19

descargar1

062

descargar1

Asociación Española de Empresas del Sector del Agua (AQUA España)

1

descargar1

063

descargar1

Fundación Montescola

81

descargar1

064

descargar1

Dirección Xeral de Planificación e Ordenación Forestal (Xunta de Galicia)

8

descargar1

065

descargar1

Federación Nacional de Comunidades de Regantes de España (FENACORE)

8

descargar1

066

descargar1

Federación Nacional de Comunidades de Regantes de España (FENACORE)

8

descargar1

067

descargar1

Dirección General de Calidad Ambiental y Cambio Climático (Principado Asturias)

1

descargar1

068

descargar1

Subdirección General Para La Protección Del Mar. (Secretaria de Estado Medio Ambiente) (MITERD)

6

descargar1

069

descargar1

Asociaciones Profesionales Agrarias

1

descargar1

070

descargar1

Dirección General de La Costa y el Mar (MITERD)

5

descargar1

071

descargar1

Dirección General de Calidad y Sostenibilidad Ambiental de la Junta de Castilla y León

23

descargar1

 

Nº total de observaciones

972

 

PROYECTO DE PLAN HIDROLÓGICO 2022-2027 VERSIÓN CONSEJO DEL AGUA DE LA DEMARCACIÓN

De acuerdo con el anuncio de la Dirección General del Agua de 1 de junio de 2021 (BOE de 22 de junio de 2021), se inició el período de consulta pública durante seis meses (a contar desde el día siguiente a la publicación del anuncio en el Boletín Oficial del Estado) hasta el 22 de diciembre de 2021, de la propuesta de proyecto de revisión de plan hidrológico (ciclo de planificación hidrológica 2022-2027) de la parte española de la Demarcación Hidrográfica del Miño-Sil y su Estudio Ambiental Estratégico asociado (artículos 20, 21 y 22 Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental). Durante el citado plazo, y en cumplimiento de los artículos 74; 80.2) y 80.3) del Reglamento de la Planificación Hidrológica aprobado mediante el Real Decreto 907/2007, de 6 de julio, y de los artículos 20, 21 y 22 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental se han podido formular las oportunas propuestas, observaciones y sugerencias dirigidas a la Confederación Hidrográfica del Miño-Sil O.A.

Tras el citado período de consulta pública de la propuesta de proyecto de revisión de plan hidrológico (ciclo de planificación hidrológica 2022-2027) de la parte española de la Demarcación Hidrográfica del Miño-Sil y su Estudio Ambiental Estratégico asociado (artículos 20 ; 21 y 22 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental), y tras la evaluación de las propuestas, observaciones y sugerencias presentadas, se exponen los documentos que conforman el citado proyecto de nuevo plan hidrológico del ciclo 2022-2027, y su Estudio Ambiental Estratégico (EAE), consolidados:

PLAN HIDROLÓGICO DE LA PARTE ESPAÑOLA DE LA DEMARCACIÓN HIDROGRÁFICA DEL MIÑO-SIL, 2022-2027.

INFORME SOBRE PROPUESTAS, OBSERVACIONES Y SUGERENCIAS ARTÍCULO 80.4 RPH Y PROPUESTAS, OBSERVACIONES Y SUGERENCIAS RECIBIDAS Y RESPUESTAS ENVIADAS 2022-2027

INFORMACIÓN PÚBLICA DO PLAN DE XESTIÓN DE RISCOS DE INUNDACIÓN DE 2º CICLO

As inundacións constitúen un risco natural que ao longo do tempo provocaron a perda de vidas humanas e ocasionou custosos danos materiais, polo que a loita contra os seus efectos negativos non só require de solucións estruturais senón tamén doutras non estruturais como a implantación de sistemas de alerta, a corrección hidrolóxico - forestal e a correcta aplicación das medidas de ordenación do territorio.

Estas consideracións foron recollidas en normas europeas e estatais como a Directiva 2000/60/CE Marco sobre a auga, a Directiva 2007/60/CE relativa á avaliación e a xestión dos riscos de inundación e o Real Decreto 903/2010.

O Real Decreto 903/2010, do 15 de xullo, de avaliación e xestión riscos de inundacións, establece un marco para a avaliación e xestión dos riscos de inundación, co obxecto de reducir as consecuencias adversas potenciais da inundación para a saúde humana, o medio ambiente, o patrimonio cultural, a actividade económica e as infraestruturas. Desta forma, o referido real decreto regula os procedementos para realizar a avaliación preliminar do risco de inundación, os mapas de perigo e risco, e os plans de xestión dos riscos de inundación en todo o territorio español.

Na actualidade atópase en desenvolvemento a terceira e última fase da avaliación e xestión dos riscos de inundación, consistente na elaboración e redacción do Plan de Xestión de Riscos de Inundación de 2º Ciclo, e que ha de integrarse na propia planificación hidrolóxica das correspondentes Demarcacións Hidrográficas.

De acordo co anuncio da Dirección Xeral da Auga do 1 de xuño de 2021 (BOE do 22 de xuño de 2021), iníciase o período de información pública durante tres meses (a contar desde o día seguinte á publicación do anuncio), da proposta de proxecto de plan de xestión do risco de inundación de 2º ciclo da parte española da Demarcación Hidrográfica do Miño-Sil (artigo 13.3 do Real Decreto 903/2010, do 9 de xullo, de avaliación e xestión de riscos de inundación) e o seu Estudo Ambiental Estratéxico asociado (artigos 20 e 21 Lei 21/2013, do 9 de decembro, de avaliación ambiental) .

Durante o citado prazo, poderanse formular as oportunas observacións e suxerencias dirixidas á Confederación Hidrográfica do Miño-Sil.

PLAN DE XESTIÓN DO RISCO DE INUNDACIÓN DA PARTE ESPAÑOLA DA DEMARCACIÓN HIDROGRÁFICA DO MIÑO-SIL

MEMORIA

ANEXOS

ANEXO Nº 1 - Caracterización das ARPSIs

Anexo 1 - Apéndice 1: Metodoloxía aplicada para o cálculo da influencia probable do cambio climático no risco de inundación fluvial e pluvial

Anexo 1 - Apéndice 2: Mapas de risco

ANEXO Nº 2 - Descrición do programa de medidas

Anexo 2 - Apéndice 1: Fichas de medidas de ámbito ARPSI incluídas no Plan

Anexo 2 - Apéndice 2: Resumo do inventario de infraestruturas con insuficiente drenaxe e priorización de necesidades de actuación

Anexo 2 - Apéndice 3: Resumo do inventario de obras lonxitudinais de protección fronte a inundacións

ANEXO Nº3 – Xustificación das medidas estruturais do Plan

ANEXO Nº 4 – Resumo dos procesos de participación, información pública e consultas e os seus resultados

ANEXO Nº 5 – Medidas específicas de coordinación coa parte internacional da Demarcación Hidrográfica

Anexo 5 - Apéndice 1: Acta da XXI reunión plenaria da CADC e programa de traballos conxunto

Anexo 5- Apéndice 2: Borrador de protocolo para o intercambio de información sobre datos hidrometeorológicos para o manexo de situacións extremas baixo o convenio de Albufeira

ANEXO Nº 6 - Listaxe de autoridades competentes

INFORMACIÓN PÚBLICA DO PLAN HIDROLÓXICO DA PARTE ESPAÑOLA DA DEMARCACIÓN HIDROGRÁFICA DO MIÑO-SIL

INFORMACIÓN PÚBLICA DO ESTUDO AMBIENTAL ESTRATÉXICO DO PH E PGRI DA PARTE ESPAÑOLA DA DEMARCACIÓN HIDROGRÁFICA DO MIÑO-SIL

LIGAZÓNS A FASES PREVIAS DA EVALUCIÓN DE RISCOS DE INUNDACIÓN:

FASE I: REVISIÓN E ACTUALIZACIÓN DA AVALIACIÓN PRELIMINAR DO RISCOS DE INUNDACIÓN ( EPRI) 2º CICLO, DA PARTE ESPAÑOLA DA DEMARCACIÓN HIDROGRÁFICA DO MIÑO-SIL. https://www.chminosil.es/es/component/content/article/80- chms/1826- revision-e- actualizacion-de-a- evaluacion-preliminar-do-risco-de- inundacion- epri-2-ciclo

FASE II: REVISIÓN E ACTUALIZACIÓN DOS MAPAS DE PERIGO E RISCO DE INUNDACIÓN ( MAPRI) 2º CICLO, DA PARTE ESPAÑOLA DA DEMARCACIÓN HIDROGRÁFICA DO MIÑO-SIL. https://www.chminosil.es/es/component/content/article/80- chms/1880- revision-e- actualizacion-de-os-mapas-de-perigo-e-risco-de- inundacion-2-ciclo-de-a-parte- espanola-de-a- demarcacion- hidrografica-do-mino- sil

DÚBIDAS, COMENTARIOS E SUXERENCIAS.

Os interesados poderán formular ante a Confederación Hidrográfica do Miño-Sil as súas dúbidas, comentarios e suxerencias sobre os documentos sometidos a consulta pública.

Ademais, co obxectivo de enriquecer e mellorar esta documentación que pretenden reducir as consecuencias negativas das inundacións sobre a poboación, as actividades económicas, o medio ambiente e o patrimonio cultural en base ao disposto na Directiva 2007/60/CE e o Real Decreto 903/2010, habilítase a dirección electrónica: mapas_zonas_inundables@chminosil.es

PH 2022-2027

CONSULTA PÚBLICA PLAN HIDROLÓXICO DE CONCA 2021-2027

De acordo co anuncio da Dirección Xeral da Auga do 1 de xuño de 2021 (BOE do 22 de xuño de 2021), iníciase o período de consulta pública durante seis meses (a contar desde o día seguinte á publicación do anuncio no Boletín Oficial do Estado) ata o 22 de decembro de 2021, da proposta de proxecto de revisión de plan hidrolóxico (ciclo de planificación hidrolóxica 2022-2027) da parte española da Demarcación Hidrográfica do Miño-Sil e o seu Estudo Ambiental Estratéxico asociado (artigos 20, 21 e 22 Lei 21/2013, do 9 de decembro, de avaliación ambiental).

Durante o citado prazo, e en cumprimento dos artigos 74; 80.2) e 80.3) do Regulamento da Planificación Hidrolóxica aprobado mediante o Real Decreto 907/2007, do 6 de xullo, e dos artigos 20, 21 e 22 da Lei 21/2013, do 9 de decembro, de avaliación ambiental poderanse formular as oportunas propostas, observacións e suxerencias dirixidas á Confederación Hidrográfica do Miño-Sil O.A.

O VÍDEO DA XORNADA  ON-LINE DE PRESENTACIÓN da Proposta de Proxecto de Plan Hidrolóxico da parte española da Demarcación Hidrográfica do Miño-Sil para o período 2022-2027 celebrada o mércores 14 de xullo de 2021 pódese descargar na seguinte LIGAZÓN.

DÍPTICO DIVULGATIVO PARA A PARTICIPACIÓN. Descargar

Neste VÍDEO SUPERGOTA explícache a última fase do proceso de planificación hidrolóxica: a consulta pública dos proxectos dos Plans Hidrolóxicos

Os documentos que conforman o proxecto de novo plan hidrolóxico (seguindo a estrutura formal sinalada no artigo 81 do Regulamento da Planificación Hidrolóxica) e o seu Estudo Ambiental Estratéxico (EAE), pódense consultar nas seguintes ligazóns:

MEMORIA e ANEXOS:

MEMORIA

ANEXOS:

1. ANEXO I: INTRODUCIÓN E ANTECEDENTES

2. ANEXO II: DESCRICIÓN XERAL DA DEMARCACIÓN

2.1 ANEXO 1: MASAS DE AUGA MOI MODIFICADAS

2.2 ANEXO 2: INVENTARIO DE RECURSOS

2.3 ANEXO 3: FICHAS DAS MASAS DE AUGA

2.4 ANEXO 4. ESTUDO IMPACTO CAMBIO CLIMÁTICO

3. ANEXO III: DESCRICIÓN DE USOS, DEMANDAS E PRESIÓNS

4. ANEXO IV: RESTRICIÓNS AO USO, PRIORIDADES DE USOS E ASIGNACIÓN DE RECURSOS

5. ANEXO V: IDENTIFICACIÓN E MAPAS DAS ZONAS PROTEXIDAS

6. ANEXO VI: PROGRAMAS DE CONTROL DO ESTADO DAS MASAS DE AUGA

7. ANEXO VII: AVALIACIÓN DO ESTADO DAS MASAS DE AUGA

8. ANEXO VIII: OBXECTIVOS MEDIOAMBIENTAIS E EXENCIÓNS

9. ANEXO IX: RECUPERACIÓN DE CUSTOS DOS SERVIZOS DA AUGA

10. ANEXO X: PLANS E PROGRAMAS RELACIONADOS

11. ANEXO XI: PLANS DEPENDENTES: SECAS E INUNDACIÓNS

12. ANEXO XII: PROGRAMA DE MEDIDAS

13. ANEXO XIII: PARTICIPACIÓN PÚBLICA

14. ANEXO XIV: SEGUIMENTO DO PLAN HIDROLÓXICO

15. ANEXO XV: LISTAXE DE AUTORIDADES COMPETENTES

16. ANEXO XVI: REVISIÓN E ACTUALIZACIÓN DO PLAN

17. ANEXO XVII: PUNTOS DE CONTACTO E PROCEDEMENTOS PARA OBTER INFORMACIÓN

NORMATIVA:

NORMATIVA

ESTUDO AMBIENTAL ESTRATÉXICO e RESUMO NON TÉCNICO DO ESTUDO AMBIENTAL ESTRATÉXICO

Tamén se pode consultar a documentación na sede da Confederación Hidrográfica do Miño-Sil O.A. na Rúa de Curros Enríquez, 4-2º; 32003 Ourense e na páxina web do Ministerio para a Transición Ecolóxica e o Reto Demográfico (MITERD), https://www.miteco.gob.es/es/

acuerdo

ACUERDO DEL PRESIDENTE DE LA CONFEDERACIÓN HIDROGRÁFICA DEL MIÑO-SIL, EN RELACIÓN CON LA CONTINUACIÓN DE DETERMINADOS PROCEDIMIENTOS ADMINISTRATIVOS AFECTADOS POR EL REAL DECRETO 463/2020, DE 14 DE MARZO, POR EL QUE SE DECLARA EL ESTADO DE ALARMA PARA LA

El 14 de marzo de 2020 se publicó en el Boletín Oficial del Estado el Real Decreto 463/2020, de 14 de marzo, por el que se declara el Estado de alarma para la gestión de la situación de crisis sanitaria ocasionada por el COVID-19, que entró en vigor en el momento de su publicación; modificado ulteriormente por el Real Decreto 465/2020, de 14 de marzo, que da nueva redacción a varios preceptos de aquél, entre otros su Disposición adicional tercera, con la siguiente redacción:


"1. Se suspenden términos y se interrumpen los plazos para la tramitación de los procedimientos de las entidades del sector público. El cómputo de los plazos se reanudará en el momento en que pierda vigencia el presente real decreto o, en su caso, las prórrogas del mismo.

2. La suspensión de términos y la interrupción de plazos se aplicará a todo el sector público definido en la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas.

3. No obstante lo anterior, el órgano competente podrá acordar, mediante resolución motivada, las medidas de ordenación e instrucción estrictamente necesarias para evitar perjuicios graves en los derechos e intereses del interesado en el procedimiento y siempre que éste manifieste su conformidad, o cuando el interesado manifieste su conformidad con que no se suspenda el plazo.

4. Sin perjuicio de lo dispuesto en los apartados anteriores, desde la entrada en vigor del presente real decreto, las entidades del sector público podrán acordar motivadamente la continuación de aquellos procedimientos administrativos que vengan referidos a situaciones estrechamente vinculadas a los hechos justificativos del estado de alarma, o que sean indispensables para la protección del interés general o para el funcionamiento básico de los servicios.

5. La suspensión de los términos y la interrupción de los plazos a que se hace referencia en el apartado 1 no será de aplicación a los procedimientos administrativos en los ámbitos de la afiliación, la liquidación y la cotización de la Seguridad Social.

6. La suspensión de los términos y la interrupción de los plazos administrativos a que se hace referencia en el apartado 1 no será de aplicación a los plazos tributarios, sujetos a normativa especial, ni afectará, en particular, a los plazos para la presentación de declaraciones y autoliquidaciones tributarias."

Así, en su apartado 4 se prevé a posibilidad de acordar la continuación del procedimiento administrativo cuando resulte indispensable para la protección del interés general o para el funcionamiento básico de los servicios.

Al amparo de lo establecido en el artículo 23 de la Ley de Aguas (Texto Refundido aprobado por el Real Decreto Legislativo 1/2201, de 20 de julio) la Confederación Hidrográfica del Miño-Sil, O.A. tiene atribuidas, entre otras funciones "la administración y control del dominio público hidráulico". Por otra parte, en el artículo 24 del citado texto legal, se especifican las funciones y cometidos que se atribuyen a los organismos de cuenca para el ejercicio de sus competencias:

"a) El otorgamiento de autorizaciones y concesiones referentes al dominio público hidráulico, salvo las relativas a las obras y actuaciones de interés general del Estado, que corresponderán al Ministerio de Medio Ambiente.

b) La inspección y vigilancia del cumplimiento de las condiciones de concesiones y autorizaciones relativas al dominio público hidráulico.

c) La realización de aforos, estudios de hidrología, información sobre crecidas y control de la calidad de las aguas.

d) El estudio, proyecto, ejecución, conservación, explotación y mejora de las obras incluidas en sus propios planes, así como de aquellas otras que pudieran encomendárseles.

e) La definición de objetivos y programas de calidad de acuerdo con la planificación hidrológica.

f) La realización, en el ámbito de sus competencias, de planes, programas y acciones que tengan como objetivo una adecuada gestión de las demandas, a fin de promover el ahorro y la eficiencia económica y ambiental de los diferentes usos del agua mediante el aprovechamiento global e integrado de las aguas superficiales y subterráneas, de acuerdo, en su caso, con las previsiones de la correspondiente planificación sectorial.

g) La prestación de toda clase de servicios técnicos relacionados con el cumplimiento de sus fines específicos y, cuando les fuera solicitado, el asesoramiento a la Administración General del Estado, Comunidades Autónomas, Corporaciones Locales y demás entidades públicas o privadas, así como a los particulares."

Finalmente el artículo 94.2 del mismo texto legal establece como funciones de las Comisarías de Aguas de las Confederaciones Hidrográficas:

"a) La inspección y control del dominio público hidráulico.

b) La inspección y vigilancia del cumplimiento de las condiciones de concesiones y autorizaciones relativas al dominio público hidráulico.

c) La realización de aforos, información sobre crecidas y control de la calidad de las aguas.

d) La inspección y vigilancia de las obras derivadas de las concesiones y autorizaciones de dominio público hidráulico.

e) La inspección y vigilancia de las explotaciones de todos los aprovechamientos de aguas públicas, cualquiera que sea su titularidad y el régimen jurídico al que están acogidos.

f) La dirección de los servicios de guardería fluvial.

g) En general, la aplicación de la normativa de policía de aguas y cauces"

En este marco, sin perjuicio de los otros casos en que el interesado solicite o muestre su conformidad con que no se suspenda el procedimiento, resulta procedente, por motivos de interés general y para la salvaguarda del funcionamiento básico de los servicios, acordar la continuación de ciertos procedimientos para cuya tramitación es competente este Organismo de cuenca.

A este respecto, deberán necesariamente proseguir la tramitación de aquellas actuaciones y procedimientos administrativos que sean indispensables para la protección del interés general o para el funcionamiento básico de los servicios.

En este sentido, se considera que los expedientes de autorización de talas y plantaciones en zona de policía son indispensables para el funcionamiento básico de determinados servicios, ya que la madera es un elemento esencial para la fabricación de ciertos materiales o útiles necesarios para garantizar el funcionamiento de servicios y actividades esenciales durante este estado de alarma, como puede ser el abastecimiento, transporte y distribución de alimentos o las comunicaciones en papel.

Por otro lado, conforme a la Orden SND/274/2020, de 22 de marzo, por la que se adoptan medidas en relación con los servicios de abastecimiento de agua de consumo humano y de saneamiento de aguas residuales, se consideran esenciales dichos servicios, por lo que deben continuar su tramitación, siempre y cuando ello no suponga una limitación en la defensa de los derechos y garantías de terceros derivados de las limitaciones de acceso actuales a los trámites reglamentarios de información pública, los siguientes:

- Los relacionados con autorizaciones temporales para la derivación de aguas para abastecimiento a poblaciones, que no pretendan un derecho al uso privativo, previstas en el artículo 77 del Real Decreto 849/1986, de 11 de abril, por el que se aprueba el Reglamento del Dominio Público Hidráulico (RDPH).

- Los de autorizaciones de vertidos al dominio público hidráulico relacionados con el servicio prestado por Administraciones Públicas de alcantarillado y aguas residuales, así como aquellos relativos a personas físicas o jurídicas privadas vinculados con actividades esenciales a efectos del estado de alarma declarado.

Por otra parte, determinadas obras promovidas por las Administraciones Públicas disponen de declaración o puede ser consideradas de interés general (del Estado, de la Comunidad Autónoma o Local), mientras otras están relacionadas con industrias que se pueden considerar imprescindibles para el mantenimiento de los servicios esenciales en el estado de alarma declarado por el Decreto 463/2020, de 14 de marzo. Razón por la que se considera que se debe continuar con la tramitación de los expedientes para su autorización, siempre y cuando ello no suponga una limitación en la defensa de los derechos y garantías de terceros, derivada de las limitaciones de acceso actuales a los trámites reglamentarios de información pública.

Del mismo modo, la Comisaría de Aguas de la Confederación Hidrográfica del Miño-Sil, O.A. seguirá ejerciendo sus funciones de control, supervisión e inspección previstas en el artículo 94.2 del Real Decreto Legislativo 1/2001, de 20 de julio con el objeto de proteger y salvaguardar el Dominio Público Hidráulico.

De acuerdo con lo expuesto, a la vista de las competencias que tiene atribuidas la Confederación Hidrográfica del Miño-Sil, O.A., y conforme a lo establecido en el apartado 4 de la disposición adicional tercera del Real Decreto 463/2020, de 14 de marzo, por el que se declara el estado de alarma para la gestión de la situación de crisis sanitaria ocasionada por el COVID-19, esta Presidencia, en ejercicio de las funciones atribuidas a la misma en el artículo 30 de la Ley de Aguas

ACUERDA:

PRIMERO-. Continuar con la tramitación de los procedimientos que sean indispensables para la protección del interés general o para el funcionamiento básico de los servicios, siempre y cuando no sea preceptivo su sometimiento al trámite de información pública o el mismo ya se haya realizado y finalizado antes de la entrada en vigor del Real Decreto 463/2020, de 14 de marzo. En particular, esta circunstancia se aprecia en las materias siguientes:

  • Procedimientos de autorización de talas y plantaciones en zonas de protección de cauces (zona de servidumbre y policía).
  • Procedimientos relacionados con autorizaciones temporales para la derivación de aguas que no pretendan un derecho a su uso privativo, siempre que su finalidad sea el abastecimiento de población.
  • Procedimientos de autorización de vertido al dominio público hidráulico promovidos por una Administración Pública, o por entidades privadas siempre que, en este último caso, estén relacionadas con actividades que se consideren esenciales a efectos del estado de alarma.
  • Procedimientos de autorización de obras en dominio público y sus zonas de protección, siempre que se promuevan por una Administración Pública y hayan sido declaradas o tengan la consideración de interés general; o por entidades privadas cuyas actuaciones, estén relacionadas con actividades que se consideren esenciales a efectos del estado de alarma.

En todo caso, deberán atenderse en dichos procedimientos a causas justificadas de los interesados derivadas de la situación de crisis sanitaria provocada por el COVID-19.

SEGUNDO.- En el ámbito de sus competencias, la Comisaría de Aguas podrá acordar la continuación de otros procedimientos administrativos que resulten indispensables para la protección del interés general o el funcionamiento básico de los servicios.

TERCERO.- La presente resolución producirá efectos desde esta misma fecha y estará vigente mientras sea de aplicación el estado de alarma declarado por el Real Decreto 463/2020, o en su caso, las prórrogas del mismo.

EL PRESIDENTE

José Antonio Quiroga Díaz

Descargar PDF

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para su funcionamiento, para mantener la sesión y personalizar la experiencia del usuario. Para más información sobre las cookies utilizadas consulta nuestra Política de Cookies.