As inundacións constitúen un risco natural que ao longo do tempo provocaron a perda de vidas humanas e ocasionou custosos danos materiais, polo que a loita contra os seus efectos negativos non só require de solucións estruturais senón tamén doutras non estruturais como a implantación de sistemas de alerta, a corrección hidrológico - forestal e a correcta aplicación das medidas de ordenación do territorio.
Estas consideracións foron recollidas en normas europeas e estatais como a Directiva 2000/60/CE Marco sobre a auga, a Directiva 2007/60/CE relativa á avaliación e a xestión dos riscos de inundación e o Real Decreto 903/2010.
O Real Decreto 903/2010, de 15 de xullo, de avaliación e xestión riscos de inundacións, establece un marco para a avaliación e xestión dos riscos de inundación, co obxecto de reducir as consecuencias adversas potenciais da inundación para a saúde humana, o medio ambiente, o patrimonio cultural, a actividade económica e as infraestruturas. Desta forma, o referido real decreto regula os procedementos para realizar a avaliación preliminar do risco de inundación, os mapas de perigo e risco, e os plans de xestión dos riscos de inundación en todo o territorio español.
A terceira e última fase da avaliación e xestión dos riscos de inundación consiste na elaboración e redacción do Plan de Xestión do Risco de Inundación, e que ha de integrarse na propia planificación hidrológica das correspondentes Demarcacións Hidrográficas.
En virtude do disposto no artigo 13.4 do Real Decreto 903/2010, de 9 de xullo, de avaliación e xestión de riscos de inundación, o Goberno aprobou o Plan de Xestión do Risco de Inundación da parte española da Demarcación Hidrográfica do Miño-Sil mediante o Real Decreto 18/2016, de 15 de xaneiro, polo que se aproban os Plans de xestión do risco de inundación das demarcacións hidrográficas do Guadalquivir, Segura, Júcar e da parte española das demarcacións hidrográficas do Miño-Sil, Douro, Tajo, Guadiana, Ebro, Ceuta e Melilla. (BOE de 22 de xaneiro de 2016).
PLAN DE XESTIÓN DE RISCOS DE INUNDACIÓN DA PARTE ESPAÑOLA DA DEMARCACIÓN HIDROGRÁFICA DO MIÑO-SIL
MEMORIA (PDF-5,07MB)
ANEJOS
ANEJO Nº 1 - Caracterización das ARPSIs (PDF-6,78MB)
ANEJO Nº 2 - Descrición do programa de medidas (PDF-2,11MB)
ANEJO Nº3 - Resumo dos procesos de información pública e consulta e os seus resultados (PDF-14,62MB)
ANEJO Nº 4 - Medidas específicas de coordinación coa parte internacional da Demarcación Hidrográfica (PDF-336,75KB)
ANEJO Nº 5 - Listado de autoridades competentes (PDF-194,79KB)
LIGAZÓNS A FASES PREVIAS DA EVALUCIÓN DE RISCOS DE INUNDACIÓN:
FASE I: AVALIACIÓN PRELIMINAR DO RISCO DE INUNDACIÓN
FASE II: MAPAS DE PERIGO E RISCO DE INUNDACIÓN E DOMINIO PÚBLICO HIDRÁULICO DAS ZONAS INUNDABLES
PLAN HIDROLÓXICO DA PARTE ESPAÑOLA DA DEMARCACIÓN HIDROGRÁFICA DO MIÑO-SIL
DÚBIDAS, COMENTARIOS E SUXESTIÓNS.
Co obxectivo de facilitar o contacto coa Confederación Hidrográfica do Miño-Sil dos interesados no proceso de avaliación e xestión dos riscos de inundación, regulada pola Directiva 2007/60/CE e o Real Decreto 903/2010, habilítanse as direccións electrónicas seguintes:
mapas_zonas_inundables@chminosil.es
contacto@chminosil.es
PLAN HIDROLÓXICO DA PARTE ESPAÑOLA DA DEMARCACIÓN HIDROGRÁFICA DO MIÑO-SIL, 2016-2021.
O plan hidrolóxico da parte española da Demarcación Hidrográfica do Miño-Sil para o ciclo 2016-2021, xa derogado, foi aprobado mediante o Real Decreto 1/2016, de 8 de xaneiro, polo que se aproba a revisión dos Plans Hidrológicos das demarcacións hidrográficas do Guadalquivir, Ceuta, Melilla, Segura, Júcar e Cantábrico Occidental, e da parte española das demarcacións hidrográficas do Miño-Sil, Douro, Tajo, Guadiana, Ebro e Cantábrico Oriental, en cumprimento do artigo 83 do Real Decreto 907/2007, de 6 de xullo, polo que se aproba o Regulamento da Planificación Hidrológica.
O plan hidrolóxico seguiu a estrutura formal recollida no artigo 81 do Regulamento da Planificación Hidrológica e está composto pola memoria, coas súas anejos correspondentes, e a parte normativa, e acompáñase de toda a documentación asociada relativa ao proceso de avaliación ambiental estratéxica levado a cabo conforme á Lei 21/2013, de 9 de decembro, de avaliación ambiental.
A continuación pódese consultar toda a documentación nos seguintes links:
(Para a descarga de ficheiros de gran tamaño -varios MB- nos equipos Windows recoméndase premer o botón dereito do rato e seleccionar "Gardar enlace como" para gardar o ficheiro correspondente no equipo e abrilo unha vez finalizada a descarga)
CARTOGRAFÍA DIXITAL PLAN HIDROLÓXICO (PDF-17MB)
MEMORIA E ANEXOS
1. CAPÍTULO I: INTRODUCIÓN E ANTECEDENTES. (PDF-2,21MB)
2. CAPÍTULO II: DESCRICIÓN XERAL DA DEMARCACIÓN. (PDF-16,09MB)
ANEXO 1: MASAS DE AUGA MOI MODIFICADAS. (PDF-31,19MB)
ANEXO 2: INVENTARIO DE RECURSOS. (PDF-10,46 MB)
ANEXO 3: FICHAS DAS MASAS DE AUGA. (PDF-60,53 MB)
3. CAPÍTULO III: DESCRICIÓN DE USOS, DEMANDAS E PRESIÓNS. (PDF-852,21MB)
4. CAPÍTULO IV: RESTRICCIÓNS AO USO, PRIORIDADES DE USOS E ASIGNACIÓN DE RECURSOS. (PDF-80,68MB)
5. CAPÍTULO V: IDENTIFICACIÓN E MAPAS DE ZONAS PROTEXIDAS. (PDF-16,38MB)
6. CAPÍTULO VI: PROGRAMAS DE CONTROL DAS MASAS DE AUGA. (PDF-16,19MB)
7. CAPÍTULO VII: VALORACIÓN DO ESTADO DAS MASAS DE AUGA. (PDF-12,07MB)
8. CAPÍTULO VIII: OBXETIVOS MEDIOAMBIENTAIS E EXENCIÓNS. (PDF-7,9MB)
9. CAPÍTULO IX: RECUPERACIÓN DE CUSTOS DOS SERVIZOS DA AUGA. (PDF-5,36MB)
10. CAPÍTULO X: PLANS E PROGRAMAS RELACIONADOS. (PDF-2,94MB)
11. CAPÍTULO XI: PLANS DEPENDENTES: SECAS E INUNDACIÓNS. (PDF-9,09MB)
12. CAPÍTULO XII: PROGRAMA DE MEDIDAS. (PDF-66MB)
13. CAPÍTULO XIII: PARTICIPACIÓN PÚBLICA. (PDF-109,86MB)
14. CAPÍTULO XIV: SEGUIMENTO DO PLAN HIDROLÓXICO. (PDF-3,16MB)
15. CAPÍTULO XV: LISTAXE DE AUTORIDADES COMPETENTES. (PDF-953,62KB)
16. CAPÍTULO XVI: REVISIÓN E ACTUALIZACIÓN DO PLAN. (PDF-17,98MB)
17. CAPÍTULO XVII: PUNTOS DE CONTACTO E PROCEDIMENTOS PARA OBTER INFORMACIÓN. (PDF-372,63KB)
CARTOGRAFÍA DIXITAL PLAN HIDROLÓXICO (ZIP-36MB)
NORMATIVA
ESTUDO AMBIENTAL ESTRATÉXICO
DECLARACIÓN AMBIENTAL ESTRATÉXICA Descargar (PDF-379,34KB)
PROPOSTAS, OBSERVACIÓNS E SUXESTIÓNS PRESENTADAS
AVALIACIÓN AMBIENTAL ESTRATÉXICA 2016-2021
OUTROS DOCUMENTOS
De acordo coa Resolución da Dirección Xeral da auga, de 29 de decembro de 2014 (BOE de 30 de decembro de 2014) someteuse ao trámite de consulta pública durante un período de tres meses (a contar desde o día seguinte á publicación do anuncio) até o 30 de marzo de 2015, do Proxecto de Plan de Xestión do Risco de Inundación da parte española da Demarcación Hidrográfica do Miño-Sil e o seu Estudo Ambiental Estratéxico asociado (artigos 20 e 21 Lei 21/2013, de 9 de decembro, de avaliación ambiental), en cumprimento dos artigos 13.3 e 14.3 do Real Decreto 903/2010, de 9 de xullo, de avaliación e xestión de riscos de inundación.
Tras o citado período de consulta pública, e tras a avaliación das propostas, observacións e suxestións presentadas, exponse os documentos que conforman o citado Proxecto de Plan de Xestión do Risco de Inundación, e o seu Estudo Ambiental Estratéxico (EAE), consolidados:
PLAN DE XESTIÓN DO RISCO DE INUNDACIÓN DA PARTE ESPAÑOLA DA DEMARCACIÓN HIDROGRÁFICA DO MIÑO-SIL
PROPOSTAS, OBSERVACIÓNS E SUXESTIÓNS PRESENTADAS
Se han recibido 7 escritos de propuestas, observaciones y sugerencias, 4 de ellos presentados fuera de plazo. Se han presentado sugerencias desde múltiples entidades, se han recibido diversas observaciones del sector empresarial tecnológico, administración local y autonómica y asociaciones ecologistas.
A continuación se presenta un listado de los interesados, así como el documento resumen del proceso de participación pública con los documentos presentados y las correspondientes respuestas.
REFERENCIA |
INTERESADO |
ENTRADA |
1 |
Hydrometeorological Innovative Solutions, S.L. |
30/03/2015 |
2 |
Arantec Enginheria, S.L. |
27/03/2015 |
3 |
Ecologistas en Acción – Provincia de León |
31/03/2015 |
4 |
Ayuntamiento de Sobrado (León) |
29/06/2015 |
5 |
Ayuntamiento de Camponaraya (León) |
19/05/2015 |
6 |
Ayuntamiento de Carracedelo (León) |
06/05/2015 y 29/05/2015 |
7 |
Protección Civil – Junta de Castilla y León |
09/06/2015 |
RESUMEN DE LOS PROCESOS DE CONSULTA E INFORMACIÓN PÚBLICA Y SUS RESULTADOS
MEMORIA (PDF-5,07MB)
ANEJOS
ANEJO Nº 1 - Caracterización de las ARPSIs (PDF-6,78MB)
ANEJO Nº 2 - Descripción del programa de medidas (PDF-2,11MB)
ANEJO Nº3 - Resumen de los procesos de información pública y consulta y sus resultados (PDF-14,62MB)
ANEJO Nº 4 - Medidas específicas de coordinación con la parte internacional de la Demarcación Hidrográfica (PDF-336,75KB)
ANEJO Nº 5 - Listado de autoridades competentes (PDF-194,79KB)
ESTUDIO AMBIENTAL ESTRATÉGICO DEL PH Y PGRI DE LA PARTE ESPAÑOLA DE LA DEMARCACIÓN HIDROGRÁFICA DEL MIÑO-SIL:
ESTUDIO AMBIENTAL ESTRATÉGICO (PDF-5,77MB)
RESUMEN NO TÉCNICO DEL ESTUDIO AMBIENTAL ESTRATÉGICO (PDF-2,54MB)
ENLACES A FASES PREVIAS DE LA EVALUCIÓN DE RIESGOS DE INUNDACIÓN:
Recibíronse 78 escritos de propostas, observacións e suxestións, que sumadas a unha proposta da Delegación portuguesa da Comisión para o desenvolvemento e aplicación do convenio de Albufeira (CADC), fan un total de 79 escritos. Ademais recibíronse 9 propostas máis presentadas fóra de prazo. Presentáronse suxestións desde múltiples entidades, recibíronse diversas observacións do sector enerxético, a industria louseira, asociacións de veciños, concellos, asociacións de investigación, universidades, asociacións ecoloxistas e algúns particulares. Á vista da participación recibida e a cantidade de temas tratados, pódese cualificar o proceso de consulta pública como moi produtivo. A continuación preséntase unha listaxe dos interesados, aos que se lles asociou un código identificativo, xunto co número de observacións que realizaron na súa respectiva proposta.
DOCUMENTO DE SÍNTESES PROPOSTAS, OBSERVACIÓNS E SUXESTIÓNS (PDF-4,55MB )
PROPOSTAS, OBSERVACIÓNS E SUXESTIÓNS RECIBIDAS E RESPOSTAS ENVIADAS