As inundacións constitúen un risco natural que ao longo do tempo ven provocando a perda de vidas humanas e ocasionou custosos danos materiais, polo que a loita contra os seus efectos negativos non só require de solucións estruturais senón tamén doutras non estruturais como a implantación de sistemas de alerta, a corrección hidrolóxico-forestal e a correcta aplicación das medidas de ordenación do territorio.
Estas consideracións foron recollidas en normas europeas e estatais como a Directiva 2000/60/CE Marco sobre a auga, a Directiva 2007/60/CE relativa á avaliación e a xestión dos riscos de inundación e o Real Decreto 903/2010, de 15 de xullo.
O Real Decreto 903/2010, de 15 de xullo, de avaliación e xestión riscos de inundacións, establece un marco para a avaliación e xestión dos riscos de inundación, co obxecto de reducir as consecuencias adversas potenciais da inundación para a saúde humana, o medio ambiente, o patrimonio cultural, a actividade económica e as infraestruturas. Desta forma, o referido Real Decreto regula os procedementos para realizar a avaliación preliminar do risco de inundación, os mapas de perigo e risco, e os plans de xestión dos riscos de inundación en todo o territorio español.
A terceira e última fase da avaliación e xestión dos riscos de inundación consiste na elaboración e redacción do Plan de Xestión do Risco de Inundación (PXRI), e que ten que integrarse na propia planificación hidrolóxica das correspondentes Demarcacións Hidrográficas.
En virtude do exposto, procedeuse a elaborar e redactar o Plan de Xestión de Riscos de Inundación de 2º Ciclo da parte española da Demarcación Hidrográfica do Miño-Sil, sendo este unha revisión e actualización do PGRI de 1º ciclo aprobado no ano 2016 (BOE do 22 de xaneiro de 2016). Tras someter o PXRI de 2º Ciclo á correspondente consulta pública, incorporouse ao documento as alegacións/observacións que procedían, sendo posteriormente o Plan informado favorablemente por parte do Comité de Autoridades Competentes (CAC) da Demarcación Hidrográfica con data 4 de novembro de 2021, e polo Consello Nacional de Protección Civil o 13 de setembro de 2022.
O 22 de novembro de 2022 publicouse no BOE a resolución da Dirección Xeral de Calidade e Avaliación Ambiental pola se formulaba a declaración ambiental estratéxica do Plan Hidrolóxico (3.er ciclo) e do Plan de Xestión do Risco de Inundación (2º ciclo) da parte española da Demarcación Hidrográfica Miño-Sil, procedendo á incorporación do contido da devandita declaración ao PGRI.
Posteriormente, o 29 de novembro de 2022, o pleno do Consello Nacional da Auga someteu a informe os Plans Hidrolóxicos de 3º ciclo e os Plans de Xestión do Risco de Inundación de 2º ciclo, incluído o da parte española da Demarcación Hidrográfica do Miño-Sil. O PXRI da D.H. Miño-Sil obtivo un resultado de 78 fotos a favor e 9 abstencións.
Finalmente, con data 18 de xaneiro de 2023, publícase o Real Decreto 26/2023, de 17 de xaneiero, polo que se aproba a revisión e actualización dos plans de xestión do risco de inundación das demarcacións hidrográficas do Cantábrico Occidental, Guadalquivir, Segura, Júcar e da parte española das demarcacións hidrográficas do Miño-Sil, Douro, Tajo, Guadiana, Ebro, Ceuta e Melilla.
Acceso a documentación da versión do PGRI de 2º Ciclo:
PLAN DE XESTIÓN DO RISCO DE INUNDACIÓN DA PARTE ESPAÑOLA DA DEMARCACIÓN HIDROGRÁFICA DO MIÑO-SIL DO 2º CICLO.
ANEXOS
ANEXO Nº 1 - Caracterización das ARPSIs
Anexo 1 - Apéndice 1: Metodoloxía aplicada para o cálculo da influencia probable do cambio climático no risco de inundación fluvial e pluvial
Anexo 1 - Apéndice 2: Mapas de risco
ANEXO Nº 2 - Descripción do programa de medidas
Anexo 2 - Apéndice 1: Fichas de medidas de ámbito ARPSI incluidas no Plan
Anexo 2 - Apéndice 2: Resumen do inventario de infraestructuras con insuficiente drenaxe e priorización de necesidades de actuación
Anexo 2 - Apéndice 3: Resumen do inventario de obras lonxitudinais de protección frente a inundacións
ANEXO Nº3 – Xustificación das medidas estructurais do Plan
ANEXO Nº 4 – Resumo dos procesos de participación, información pública e consultas e os resultados.
ANEXO Nº 5 – Medidas específicas de coordinación ca parte internacional da Demarcación Hidrográfica
Anexo 5 - Apéndice 1: Acta da XXI reunión plenaria da CADC y programa de traballos conxunto
Anexo 5- Apéndice 2: Borrador de protocolo para o intercambio de información sobre datos hidrometeorolóxicos para o manexo de situacións extremas baixo o convenio da Albufeira
ANEXO Nº 6 - Listado de autoridades competentes
ENLACES A FASES PREVIAS PGRI 2º CICLO:
ENLACES A PGRI DE 1º CICLO E AS SUAS FASES PREVIAS:
2. FASE I: EVALUACIÓN PRELIMINAR DO RISCO DE INUNDACIÓN
3. FASE II: MAPAS DE PELIGROSIDADE E RISCO DE INUNDACIÓN E DOMINIO PÚBLICO HIDRÁULICO DAS ZONAS INUNDABLES
DUDAS, COMENTARIOS E SUXERENCIAS.
Co obxetivo de facilitar o contacto ca Confederación Hidrográfica do Miño-Sil dos interesados no proceso de evaluación e xestión dos riscos de inundación, regulada pola Directiva 2007/60/CE e o Real Decreto 903/2010, habilítase a dirección electrónica seguinte: