De acordo con o anuncio da Dirección Xeral da auga do 10 de decembro de 2024 (BOE do 20 de decembro de 2024) e en atención ao artigo 77 do Regulamento da Planificación Hidrolóxica, aprobado polo Real Decreto 907/2007, do 6 de xullo, iníciase o período de consulta e información pública, durante seis meses —a contar desde o día seguinte á publicación no BOE—, dos documentos iniciais do proceso de planificación hidrolóxica 2028-2033 da parte española da Demarcación Hidrográfica do Miño-Sil , documentos "Programa, Calendario, Estudo Xeral sobre a Demarcación e Fórmulas de Consulta, e o Proxecto de Participación Pública". Durante o mencionado período poderanse realizar as propostas, observacións e suxestións que se estimen convenientes dirixidas á Confederación Hidrográfica do Miño-Sil O.A. Os mencionados documentos iniciais "Programa, Calendario, Estudo Xeral sobre a Demarcación e Fórmulas de Consulta", así como o proxecto de participación pública, pódense consultar e descargar nas seguintes ligazóns:
ANEXOS Á MEMORIA
ANEXO Nº 1. AUTORIDADES COMPETENTES
ANEXO Nº 2. LISTAXE DE MASAS DE AUGA
ANEXO Nº 3. INVENTARIO DE PRESIÓNS
ANEXO Nº 5. AVALIACIÓN DE IMPACTOS REXISTRADOS NAS MASAS DE AUGA
ANEXO Nº 6. INFRAESTRUTURAS (ETAP, EDAR E DEPÓSITOS) DA DHMS
ANEXO Nº 7. INFORMACIÓN HISTÓRICA SOBRE PRECIPITACIÓNS E CAUDAIS MÁXIMOS E MÍNIMOS
ANEXO Nº 8. MODELOS DE CALIDADE DAS AGUAS DA DHMS. RREA Y GESCAL
ANEXO Nº 11. EVOLUCIÓN DO ESTADO DAS MASAS DE AUGA EN RISCO
ANEXO Nº 12. EVOLUCIÓN DO ESTADO GLOBAL DAS MASAS DE AUGA
PROXECTO DE PARTICIPACIÓN PÚBLICA
ANEXO PROXECTO DE PARTICIPACIÓN PÚBLICA
Actuacións realizadas na primeira fase
27/09/2023 Acta de comprobación de reformulo + levantamento suspensión temporal total.
09/01/2024 Resolución do Presidente dá CHMS ampliando prazo contrato ata 11 de xuño de 2024.
31/05/2024 Resolución do Presidente dá CHMS ampliando prazo contrato ata 28 de outubro de 2024.
PROXECTO DE CONSTRUCIÓN DE ACTUACIÓNS DE MELLORA DO SANEAMENTO E DA EDAR DE SARRIA (LUGO), ACTUACIÓN COFINANCIADA POLO FONDO EUROPEO DE DESENVOLVEMENTO REXIONAL (FEDER) NO MARCO DO PROGRAMA OPERATIVO PLURIRREGIONAL DE ESPAÑA 2014-2020 E 2021-2027. PDM MIÑO-SIL ALCH0SBET29UR2036.
Actuacións realizadas na primeira fase
As actuacións executadas consisten na retirada dos colectores presentes no leito do río Sarria, para evitar as verteduras incontroladas e a entrada de auga nos mesmos, garantir que todas as verteduras de augas residuais conten polo menos cun pretratamiento e regular os caudais de auga que chegan á depuradora de augas residuais.
Por outra banda, a través dunha nova estrutura de regulación situada augas arriba da EDAR, dotada de tamices auto-limpiantes, elimínanse os sólidos en suspensión maiores de 6 mm tanto da auga que se vai a tratar como da que deba ser aliviada en tempo húmido, ao exceder a súa capacidade de tratamento. A vertedura conxunta desta estrutura de regulación e do caudal tratado pola EDAR condúcese, mediante un novo emisario, a un emprazamento situado a máis de 300 metros augas abaixo do punto de vertedura primitiva, co que se evita toda afección á illa da Veiguiña, evitando a deterioración da devandito contorna natural.
O colector interceptor do río Sarria de 876 m de lonxitude, está construído en poliéster reforzado con fibra de vidro de entre 1000 e 1200 mm de diámetro e cruza no seu percorrido a estrada LU-636. O novo colector xeral, de 140 m de lonxitude, discorre desde a confluencia do anterior Colector do Celeiro co Colector da Rúa do Greco ata a nova estrutura de alivio.
Os traballos realizados terán unha clara incidencia ambiental positiva, na medida en que contribúen a solucionar a problemática existente, paliando os efectos negativos de verteduras recorrentes ao leito, o que repercutirá directamente na calidade das augas evitando a súa degradación ambiental e paisaxística.
O 13 de novembro de 2024 presentouse a solicitude da operación para ser cofinanciada polo FEDER.
FICHA DEFINITIVA PREVIA Á APROBACIÓN DUNHA OPERACIÓN (EXPRESIÓN DE INTERESE)
Con data 14 de novembro de 2024, a Dirección Xeral de Servizos do Ministerio para a Transición Ecolóxica e o Reto Demográfico, Organismo Intermedio (OI), entrega ao beneficiario, en leste caso CONFEDERACIÓN HIDROGRÁFICA DO MIÑO-SIL, Ou.A., de acordo ao Regulamento (UE) nº 2021/1060 do Parlamento Europeo e do Consello do 24 de xuño de 2021, o Documento que Establece as Condicións da Axuda, (DECA).
Fondo Europeo de Desenvolvemento Rexional (FEDER)
O contexto de elevada incerteza dos últimos anos e os grandes retos sociais, económicos, ambientais e territoriais aos que foi necesario facer fronte, tanto a nivel nacional como comunitario, devolveron ao primeiro plano a importancia das políticas públicas. A Unión Europea está a xogar un papel fundamental de apoio político e financeiro aos Estados membros co respaldo do Fondo Europeo de Desenvolvemento Rexional (FEDER), como principal política de investimento da UE.
Para favorecer o emprego eficiente dos recursos financeiros desde unha perspectiva territorial, a asignación total de FEDER correspondente a España rexionalizouse e repartiuse para a súa xestión en cada Comunidade e Ciudad Autónoma, ben directamente por cada territorio (programas rexionais), ou pola Administración Xeral do Estado (Programa Operativo Plurirrexional de España (POPE)).
Durante o período de programación 2021-2027, a Confederación Hidrográfica do Miño-Sil, O.A. é organismo beneficiario do Fondo Europeo de Desenvolvemento Rexional dentro do Programa Operativo Plurirrexional de España.)
No período de cofinanciamento 2021-2027 dentro do obxectivo específico 2.4. que leva por epígrafe "Favorecer a adaptación ao cambio climático e a prevención do risco de catástrofes, así como a resiliencia, tendo en conta os enfoques baseados nos ecosistemas. (FEDER)", poderanse financiar actuacións de adaptación fronte ao cambio climático, priorizando aquelas que teñan un enfoque preventivo, preferentemente a través de solucións baseadas na natureza. Incluiranse proxectos de restauración fluvial e de restauración hidrolóxico-forestal, actuacións sobre a cuberta vexetal das ribeiras e actuacións orientadas á recuperación de ladeiras fluviais entre outras, co fin de incrementar a resiliencia do territorio fronte aos riscos clave, cun enfoque ecosistémico.
Doutra banda, no período 2014-2020 as actuacións do POPE-FEDER relacionadas co saneamento e depuración, centráronse exclusivamente na construción de EDARes. No período 2021-2027 inclúense no Obxectivo Específico 2.5 "O fomento do acceso á auga e dunha xestión hídrica sostible", aquelas actuacións de saneamento e depuración, proxectos de obra civil de gran complexidade, que non foron executadas totalmente no período 2014-2020, e que foron divididas en 2 fases: unha inicial financiada no devandito período, e unha segunda fase que pasará a ser cofinanciada no 2021-2027, orientando así o obxectivo específico cara á xestión eficiente da auga desde unha perspectiva integral.
PRIMEIRO INFORME DE DESENVOLVEMENTO E SEGUIMENTO PLAN HIDROLÓXICO 2022-2027. ANO 2023
En cumprimento do artigo 87, “Seguimento dos plans hidrolóxicos”, do Regulamento da Planificación Hidrolóxica, aprobado polo Real Decreto 907/2007, do 6 de xullo , no que se sinala no seu apartado 4º) “…Devanditos organismos, no caso de demarcacións hidrográficas con concas intercomunitarias, informarán con periodicidade non superior ao ano ao Consello da auga da demarcación e ao Ministerio para a Transición Ecolóxica e o Reto Demográfico sobre o desenvolvemento dos plans”, pódense consultar nas seguintes ligazóns, o borrador do informe de desenvolvemento e seguimento correspondente ao ano 2023 así como os seus anexos, que será presentado na próxima sesión do Consello da auga da Demarcación (CAD) e posteriormente remitido ao Ministerio para a Transición Ecolóxica e o Reto Demográfico.
1) INFORME DE DESENVOLVEMENTO E SEGUIMENTO. Ano 2023
2) ANEXOS AO INFORME DE DESENVOLVEMENTO E SEGUIMENTO. ANo 2023
Neste apartado preséntase, en primeiro lugar, o Protocolo de actuación fronte ao acoso sexual e ao acoso por razón de sexo no Ministerio, aprobado o 10 outubro de 2024 como adaptación do Protocolo de actuación fronte ao acoso sexual e ao acoso por razón de sexo no ámbito da Administración Xeral do Estado e dos seus organismos públicos, conforme ao Real Decreto 247/2024, do 8 de marzo.
Material divulgativo:
De acuerdo con el anuncio de la Dirección General del Agua publicado en el Boletín Oficial del Estado de 17 de septiembre de 2024, y conforme al artículo 7.2 de la Ley 27/2006, de 18 de julio, por la que se regulan los derechos de acceso a la información, de participación pública y de acceso a la justicia en materia de medio ambiente, y el artículo 21 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, se anuncia la apertura de un periodo adicional de audiencia e información pública de los documentos "Propuesta de proyecto de revisión del Plan Especial de Sequías de la parte española de la demarcación hidrográfica del Miño-Sil", junto con el correspondiente "Estudio Ambiental Estratégico" del proceso de evaluación ambiental estratégica ordinaria.
A tales efectos, los mencionados documentos se podrán consultar durante cuarenta y cinco (45) días hábiles, a contar desde el día siguiente al de la publicación del precitado anuncio, en los enlaces señalados más abajo.
Dentro de ese plazo, se podrán realizar las aportaciones y formular cuantas observaciones y sugerencias se estimen convenientes dirigidas a la Confederación Hidrográfica del Miño-Sil O.A..
Los documentos que conforman la propuesta de proyecto del nuevo plan especial de sequías (Artículo 66.bis del Reglamento de la Planificación Hidrológica, aprobado mediante el Real Decreto 907/2007 de 6 de julio) y su estudio ambiental estratégico (EAE, Artículo 20 de la Ley 21/2013), se pueden consultar en los siguientes enlaces:
MEMORIA PLAN ESPECIAL DE SEQUÍA DE LA PARTE ESPAÑOLA DE LA DH MIÑO-SIL
ANEXOS A LA MEMORIA
ANEXO I. RÉGIMEN DE CAUDALES ECOLÓGICOS MÍNIMOS EN SITUACIONES ORDINARIAS Y DE SEQUÍA PROLONGADA. CAUDALES DE DESEMBALSE.
ANEXO II. LISTADO DE UNIDADES DE DEMANDA.
ANEXO III. LISTADO DE UNIDADES DE DEMANDA. MODELOS DE AQUATOOL.
ANEXO IV. ANÁLISIS DE SEQUÍAS HISTÓRICAS. PERÍODO 1940-2018. FICHAS ANÁLISIS SPI.
ANEXO V. ANÁLISIS DE SEQUÍAS HISTÓRICAS. PERÍODO 2019-2023.
ANEXO VI. FICHAS SOBRE LA EVALUACIÓN DE LOS IMPACTOS SOCIOECONÓMICOS DE LA ESCASEZ COYUNTURAL.
ANEXO VII. COMPARACIÓN DEL ÍNDICE DE SEQUÍA PROLONGADA CON EL CUMPLIMIENTO DEL RÉGIMEN DE CAUDALES ECOLÓGICOS DE LAS APORTACIONES NATURALES.
ANEXO VIII. FICHAS DE LOS PLANES DE EMERGENCIA DE SISTEMAS DE ABASTECIMIENTO QUE ATIENDEN A MAS DE 20.000 HABITANTES.
ANEXO IX. RECORTES DE PRENSA DEL EPISODIO DE SEQUÍA DEL AÑO 2022
ANEXO X. INFORMES POST-SEQUÍA.
ANEXO XI - PARTICIPACIÓN PÚBLICA
ANEXO XII-INFORME POS
EVALUACIÓN AMBIENTAL ESTRATÉGICA
RESOLUCIÓN INFORME AMBIENTAL ESTRATÉGICO
DOCUMENTO DE ALCANCE
ESTUDIO AMBIENTAL ESTRATÉGICO
MEMORIA
ANEXO I
ANEXO II
ANEXO III
ANEXO IV
ANEXO V
ANEXO VI
INFORMACIÓN GEOGRÁFICA
INFORMACIÓN ALFANUMÉRICA
OTROS DOCUMENTOS
DIPTICO
RESUMEN DEL PLAN
DOCUMENTACIÓN PLAN ESPECIAL DE SEQUIA VERSIÓN MARZO 2023 PRIMER PERÍODO DE INFORMACIÓN PÚBLICA
En el siguiente enlace se puede consultar el informe post-sequía del episodio de sequía prolongada y escasez coyuntural acaecido durante el año 2022. Este informe fue elaborado en cumplimiento de los apartados 7.2.3.5 y 12 de la memoria del plan especial de actuación en situaciones de alerta y eventual sequía (PES) de la parte española de la demarcación hidrográfica Miño-Sil aprobado mediante la Orden TEC/1399/2018 (PES), de 28 de noviembre (BOE de 26 de diciembre de 2018).
De conformidad a lo prescrito por el precitado capítulo 12 de la memoria del PES, fue presentado a la Junta de Gobierno de la Confederación Hidrográfica del Miño-Sil, O.A., en la sesión plenaria celebrada el 28 de febrero de 2024.