Unha inundación é unha crecida temporal e excepcional no caudal do río, que pode deberse a causas naturais como artificiais. As primeiras son as máis frecuentes e son debidas a excesos de choiva coincidentes ou non cos desxeos, provocando unha elevada, execepcional e temporal escorrentía na bacía receptora.
Por outro lado, a presión sobre as bacías, sobor de todo urbanística, reduce día a día o espazo fluvial, incrementa os riscos fronte as inundacións e menoscaba a protección medioambiental do Dominio Público Hidráulico.
A necesidade de evitar ou minimizar os efectos das inundacións levou á aprobación da Directiva Europea relativa á Avaliación e Xestión dos Riscos de Inundación (2007/60/EC, 23 Outubro de 2007). A nivel estatal, o Regulamento do Dominio Público Hidráulico (Real Decreto 849/1986, de 11 de abril), modificado polo Real Decreto (Real Decreto 9/2008, de 11 de xaneiro, que modifica o Regulamento do Dominio Público Hidráulico), incorpora os criterios de dita Directiva no que se refire ás zonas inundables, profundizando nas medidas de xestión do risco como instrumento fundamental para mellorar a protección da poboación. Recentemente, en xullo de 2010 promulgouse o Real Decreto 903/2010, de 9 de xullo, de avaliación e xestión dos riscos de inundación, que completa a transposición da Directiva de Inundacións iniciada co Real Decreto 9/2008.
A Dirección Xeral da Auga incorporou, no ano 2007, o Sistema Nacional de Cartografía de Zonas Inundables que está sendo precisado nas diferentes demarcacións hidrográficas. Este sistema recompilará toda a información sobre o fenómeno dipoñible en España e a completará naqueles territorios onde xa se realizaron estudos de inundabilidade, obtendo a información precisa para xestionar os espazos inundables.
O obxectivo do Sistema Nacional de Cartografía de Zonas Inundables é poñer a disposición de todas as administracións e do público en xeral, a información sobre a delimitación do Dominio Público Hidráulico e a cartografía de zonas potencialmente inundables existentes no noso país.(Enlace SNCZI).
Ahorra agua con Os Bolechas
Promover la educación y la sensibilización ciudadana sobre las problemáticas ambientales es una de las líneas de actuación estratégica de la Confederación Hidrográfica Miño Sil, con el objetivo es potenciar y favorecer la concienciación social de jóvenes y adultos hacia un uso solidario, racional y sostenible del agua.
La Oficina de Planificación de la CHMS está editando, con ese objetivo, una serie de materiales educativos dirigidos a estudiantes de primaria con diferentes contenidos que versan sobre el agua, con la intención de fomentar las buenas prácticas y el uso racional del agua, utilizando para ello los divertidos personajes de Os Bolechas.
Campaña: Os bolechas queren saber cómo aforrar auga
Otros materiales educativos.
En Internet existen numerosos materiales y recursos educativos en materia de agua y medio ambiente publicados por organismos públicos y entidades privadas. Algunos de ellos son los siguientes:
Recursos educativos sobre el agua
Materiales divulgativos sobre consumo responsable
Materiales divulgativos sobre cambio climático
Sitios de interés
Organismos internacionales
As Entidades Colaboradoras da administración hidráulica, en virtude do título correspondente, están habilitadas para as labores de apoio a esta Confederación Hidrográfica en materia de control e vixía da calidade das augas e de xestión de vertidos ao dominio público hidráulico.
A actividade fundamental destas entidades é certificar a información requirida no artigo101.3 do Texto Refundido da Lei de Augas. En dito artigo establécese que a efectos de outorgamento, renovación ou modificación das autorizacións de vertido, o solicitante debe acreditar perante a administración hidráulica a adecuación das instalacións de depuración e os elementos de control, así como o seu funcionamento ás normas e obxectivos de calidade das augas, e ás condicións nas que verten.
Primarase a posesión do título de entidade colaboradora para realizar actividades de apoio a este Organismo de bacía, tales como realizar o programa de control de vertidos, comprobar as actuacións executadas en emerxencias, verificar o cumprimento dos obxectivos e normas de calidade ambiental, realizar os programas de seguimento do estado das augas e outras funcións afíns encomendadas pola administración hidráulica.
Con data 5 de abril de 2006 publícouse no Boletín Oficial do Estado a Orden MAM/985/2006, de 23 de marzo, pola que se desenvolve o réxime xurídico das entidades colaboradoras da administración hidráulica en materia de control vixilancia de calidade das augas e de xestión dos vertidos ao dominio público hidráulico
Nesta orde establécense as condicións requiridas para obter o título de entidade colaboradora, así como o procedemento para revalidalo e as formas empregadas pola administración para o control do cumprimento das condicións nas que foi outorgado. Así mesmo, establece os procedementos para levar a cabo as labores de apoio á administración hidráulica e para a emisión dos certificados sobre as autorizacións de vertido. Finalmente determina as normas de organización e funcionamento do rexistro de entidades colaboradoras.
O Ministerio do Medio Ambiente, e Medio Rural e Mariño tamén desenvolveu unha serie de Instrucións Técnicas Complementarias que permiten ás entidades colaboradoras certificar os datos requiridos así como realizar labores de apoio encomendos pola administración hidráulica.
Ditas instrucións quedan reflectidas no seguinte documento: ORDEN MAM/3207/2006, do 25 de setembro, pola que se aproba a instrución técnica complementaria MMA-EECC-1/06, determinacións químicas e microbiolóxicas para a análise das augas