O presidente da CH Miño-Sil reúne aos órganos colexiados da demarcación

El presidente de la CH Miño-Sil reúne a los órganos colegiados de la demarcación
  • Deuse conta do inicio da exposición pública dos documentos iniciais do 4º ciclo de Planificación Hidrolóxica; do novo Plan Especial de Seca e da necesidade do uso sostible e eficiente da auga; da evolución dos datos de ARPSIs; así como da previsión económica para 2025
  • O grao de avance do programa de medidas executadas polo Estado, atendendo ao plan hidrolóxico vixente sitúase no 18%, o que supón un investimento de máis de 82 mill/€
  • A última Avaliación Preliminar do Risco de Inundación conclúe que na demarcación do Miño-Sil hai 618,99 km de ríos en zona ARPSIs

José Antonio Quiroga, presidente da Confederación Hidrográfica do Miño-Sil (CHMS), organismo autónomo dependente do Ministerio para a Transición Ecolóxica e o Reto Demográfico (MITECO), convocou esta mañá aos órganos de goberno, participación e cooperación da demarcación, -Xunta de Goberno -JG-, Comité de Autoridades Competentes -CAC- e do Consello da Auga -CAD-.

Neste encontro deuse conta da exposición pública dos documentos iniciais do 4º ciclo de Planificación Hidrolóxica; do novo Plan Especial de Seca e da necesidade do uso sostible e eficiente da auga; da evolución dos datos de ARPSIs; así como da previsión económica para 2025; entre outros asuntos de interese.

Planificación Hidrolóxica

Abriuse o período de consulta e información pública dos documentos iniciais correspondentes ao cuarto ciclo de planificación hidrolóxica 2028-2033 (cuarto desde a entrada en vigor do Directiva Marco no ano 2000 e quinto desde a aprobación do primeiro plan hidrolóxico de conca en 1998). Durante o prazo de 6 meses, entre o 21 de decembro de 2024 e o 20 de xuño de 2025, quen así o considere poderá presentar todas as propostas, observacións e suxestións que estime oportunas.

Os documentos iniciais constitúen a primeira fase de elaboración do novo proxecto de plan hidrolóxico para o ciclo 2028-2033, á que lle seguirá a finais deste ano o Esquema de Temas Importantes en materia de xestión das augas e en 2026 o proxecto de novo plan hidrolóxico, que deberá ser aprobado antes do final do ano 2027.

Estes documentos, tamén denominados programa de traballo, están conformados por unha descrición das principais actividades a realizar durante todo o proceso planificador, o calendario previsto, o estudo xeral sobre a Demarcación Hidrográfica, as fórmulas de consulta, os puntos de contacto para obter a información base, o proxecto de participación pública e a programación para a coordinación dos procesos de consulta pública do plan hidrolóxico cos da Avaliación Ambiental Estratéxica do plan.

Informe desenvolvemento e seguimento da aplicación do plan hidrolóxico do ciclo 2022-2027

En relación co estado das masas de auga, conforme á última avaliación realizada no ano 2023, 192 masas de auga superficiais alcanzan o bo estado das 287 delimitadas (un 67 %). En canto ás augas subterráneas 22 delas alcanzan o bo estado (92%) e 2 diagnosticáronse como malo (8%). O grao de avance do programa de medidas no primeiro ano de vixencia do plan é do 18 %, executándose un investimento de 82 millóns de euros no ano 2023.

Plan especial de Seca

O Consello da Auga da Demarcación (CAD), informou favorablemente a proposta de proxecto do novo plan especial de actuación en situacións de alerta e eventual seca, en cumprimento da Lei do Plan Hidrolóxico Nacional e do Regulamento da Planificación Hidrolóxica.

O proxecto de plan especial de seca tivo dous períodos de información e audiencia pública, cunha achega de 29 escritos de propostas e suxestións que inclúen 162 observacións.

O plan recolle entre outros contidos, a descrición da demarcación, a identificación de unidades territoriais de seca prolongada e escaseza conxuntural (seis), unha descrición detallada das unidades territoriais de escaseza, o rexistro de secas históricas e impacto do cambio climático, así como o Sistema de indicadores e índices de estado e as medidas para aplicar en cada escenario para atenuar as consecuencias ambientais, económicas e sociais destes fenómenos.

Incorpora a consideración de estudos nacionais (CEDEX) e internacionais (IPCC, JRC, AEMA) sobre adaptación ao cambio climático e a súa incidencia na xestión das secas.

“Este proxecto, unha vez aprobado definitivamente, constituirá o terceiro plan de seca da Demarcación” explicou o presidente, “É fundamental a colaboración de todas as Administracións e tamén da concienciación cidadá no uso sostible e eficiente do recurso” engadiu.

Avaliación Preliminar do Risco de Inundación

A proposta final da Confederación Hidrográfica do Miño-Sil para os tramos seleccionados como Áreas con Risco Potencial Significativo de Inundación (ARPSIs), elevada ao Comité de Autoridades Competentes e aprobada, conclúe que a demarcación do Miño-Sil ten 618,99 km de ríos en zona ARPSIs, repartidos en 26 Agrupacións.

“É importante destacar que 569,23 km corresponden a ARPSIs que se manteñen iguais que no 2º ciclo; 33,84 km ARPSIs que se ampliaron respecto ao 2º ciclo; e 15,92 km ARPSIs que se propuxeron novas neste 3.er ciclo” explicou o presidente.

Información que pode ser ampliada a través da nosa web https://www.chminosil.es/es/component/content/article/80-chms/2918-informacion-publica-de-la-revision-y-actualizacion-de-la-evaluacion-preliminar-del-riesgo-de-inundacion-epri-3-ciclo

Datos económicos

Durante o exercicio 2024 prorrogáronse automaticamente os orzamentos iniciais do exercicio anterior e a falta da rendición da conta, segundo os datos provisionais obrantes no sistema de contabilidade, a execución do orzamento de gastos alcanza o 65 % do orzamento inicial, 6 puntos máis que no exercicio precedente, e 10 máis que en 2022. Polo que respecta ao orzamento de ingresos, os dereitos recoñecidos ascenden ao 89% da previsión inicial de ingresos.

“A día de hoxe non foron aprobados os PGE 2025, polo que desde o 1 de xaneiro prorrogáronse automaticamente os do exercicio anterior, en todo caso, a proposta de orzamento da CHMS para 2025 ascende a 52,8 mill/€, o que supón un incremento do 9,72% con respecto ao vixente 48,2 mill/€” explicou o presidente.

Polo que se refire aos ingresos, o máis destacable é que a previsión de ingresos para o exercicio 2025 prescinde das transferencias de capital da DGA, xa que se prevé que os recursos propios do organismo serán suficientes para facer fronte aos gastos.

Descargar PDF

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para su funcionamiento, para mantener la sesión y personalizar la experiencia del usuario. Para más información sobre las cookies utilizadas consulta nuestra Política de Cookies.