A secretaria de Estado de Medio Ambiente participa no Consello Informal de Ministros de Medio Ambiente da Unión Europea

La secretaria de Estado de Medio Ambiente participa en el Consejo Informal de Ministros de Medio Ambiente de la Unión Europea
  • Subliña a importancia deste ano en materia de negociacións de cambio climático e destaca que a Unión Europea abordaraas en condicións de cumprir os obxectivos a 2020 e sendo os principais contribuíntes ao financiamento climático
  • Resalta que este ano se han de asegurar dúas prioridades: pechar o programa de traballo do Acordo de París cun marco de transparencia “forte e adecuado” e “garantir o éxito” do Diálogo de Talanoa
  • Para mellorar a calidade do aire avoga por “unha mestura equilibrada de medidas lexislativas realistas e de políticas específicas ambiciosas, xunto coas fontes necesarias de financiamento para levalas a cabo”

A secretaria de Estado de Medio Ambiente, María García Rodríguez, participou no Consello Informal de Ministros de Medio Ambiente da Unión Europea, que se celebrou onte e hoxe en Sofía ( Bulgaria), onde subliñou a importancia deste 2018 en materia de negociación de cambio climático, para constatar a vontade política de todos os países para avanzar na aplicación do Acordo de París, e destacou que a Unión Europea abordaraas “coas ferramentas adecuadas”: en condicións de cumprir cos obxectivos a 2020 e sendo os principais contribuíntes ao financiamento climático.

“Temos que poñer en valor eses logros e ser coherentes co aprobado no Cume de París”, resaltou a secretaria de Estado na sesión de traballo sobre cambio climático, na que sinalou as dúas grandes prioridades que se han de asegurar: pechar o programa de traballo do Acordo de París “cun marco de transparencia forte e adecuado” e garantir o éxito do Diálogo de Talanoa, co que se pretende lograr unha posta en común de todos os países sobre os esforzos colectivos en materia de mitigación e para alcanzar o obxectivo dos 2º C, e que supón o primeiro fito político importante tras a COP 21.

Neste sentido, este Diálogo ha de lanzar unha mensaxe clara de que a comunidade internacional está comprometida na loita contra o cambio climático. “O Diálogo de Talanoa e o informe especial do IPCC –explicou a secretaria de Estado– exporán a necesidade de revisar a ambición global, debido a que en 2020 haberá que revisar as contribucións a París”. Ademais, apuntou que os paquetes lexislativos aínda abertos son unha oportunidade para que a UE manteña o liderado.

García Rodríguez expuxo que a UE ha de chegar a Talanoa con dúas mensaxes políticas “comúns e claras”, sobre a revisión da ambición e sobre financiamento, unhas mensaxes nas que se teña presente a Estratexia 2050 que elaborará a UE.

En canto ao financiamento, un tema clave para os países en desenvolvemento, hase de tratar conseguir acomodar as súas demandas cos ciclos orzamentarios, sempre tendo en conta o Acordo de París e continuando coa mobilización de fondos do sector privado.

SESIÓNS DE CALIDADE DO AIRE
Previamente, nas sesión dedicada ás solucións para mellorar a calidade do aire, a secretaria de Estado de Medio Ambiente avogou por seguir mellorando a coordinación entre os distintos niveis político-administrativos, debido a que no noso país o Goberno central está habilitado para elaborar plans de calidade do aire de ámbito nacional, pero as competencias en materia de control e xestión da calidade do aire exércenas as comunidades autónomas e as entidades locais.

García Rodríguez, neste sentido, lembrou que como medida de coordinación desenvolvida en España, o Goberno aprobou dous Plans Nacionais de Calidade do Aire desde 2013. O segundo, aprobado en decembro de 2017, comprende un total de 52 medidas, agrupadas en oito ámbitos (información, fiscalidade ambiental, mobilidade, investigación, agricultura e gandería, sector residencial, sector industrial e transporte), todas elas destinadas a reducir as emisións de contaminantes atmosféricos, pero especialmente o dióxido de nitróxeno e o material particulado, cun orzamento de 276 millóns de euros.

No que respecta aos elementos específicos para mellorar a calidade do aire, a secretaria de Estado avogou por “unha mestura equilibrada de medidas lexislativas realistas e de políticas específicas ambiciosas na materia, xunto coas fontes necesarias de financiamento público para levalas a cabo”.

Neste sentido, puxo como exemplo de éxito en España o logrado nos últimos anos sobre os niveis de dióxidos de xofre: ata 2011 era un contaminante problemático en moitas zonas, especialmente nas áreas urbanas e industriais.

Por último, expuxo a utilidade de dispoñer, dentro dos fondos estruturais, de liñas de financiamento específicas para que os Estados Membros desenvolvan ferramentas e medidas destinadas a mellorar a calidade do aire.

LEXISLACIÓN AMBIENTAL
A secretaria de Estado de Medio Ambiente tamén participou nunha sesión de traballo sobre solucións para mellorar a aplicación da lexislación ambiental, onde destacou que España fai uso das ferramentas dispoñibles de intercambio de coñecemento e mellores prácticas, e asegurou que seguirá utilizándoas polos bos resultados obtidos.

Así, lembrou, en materia de auga, a activa participación de España no primeiro exercicio de revisión por pares da Directiva Marco da auga, polo que mostrou o interese do Ministerio en continuar coa súa utilización nun segundo exercicio dedicado á Directiva de Inundacións, en conexión coa Directiva Marco da auga.

En canto á mellora da interrelación entre as distintas políticas sectoriais, estimou que, no caso da auga, é necesario impulsar o diálogo europeo entre os sectores da auga e da conservación, e da auga e a agricultura, “para mellorar a aliñación de obxectivos e garantir unha aplicación máis efectiva e mellor coordinada das correspondentes directivas”.

“Por esta razón, e para identificar puntos comúns e mellorar a coherencia da lexislación, resultan de gran utilidade o uso de ferramentas como a “Revisión da Política Ambiental” ( EIR), que permiten un coñecemento máis exhaustivo dos desafíos da aplicación da lexislación europea nos Estados Membros”, indicou, lembrando a recente presentación, en Madrid, do primeiro informe sobre a aplicación da política ambiental centrado na análise da Economía Circular e o Capital Natural.

Co fin de profundar no uso do EIR, este mellorarase ampliándoo á política de cambio climático no segundo ciclo da “Revisión da Política Ambiental”, “para o que resulta indispensable reforzar os mecanismos de colaboración e intercambio de información coa Comisión”, subliñou.

García Rodríguez considerou o uso dos diálogos temáticos como “unha oportunidade de mellorar a coherencia da lexislación”, polo que España solicitou á Comisión Europea a celebración en Madrid dun “Diálogo temático en Calidade do Aire”, pola prioridade que lle concede o Goberno e o resto de administracións competentes a este tema. “Estamos convencidos de que estes diálogos pódense ampliar a outras materias, como xa se fixo”, engadiu.

Descargar PDF

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para su funcionamiento, para mantener la sesión y personalizar la experiencia del usuario. Para más información sobre las cookies utilizadas consulta nuestra Política de Cookies.