PROXECTO DE CONSTRUCIÓN DE ACTUACIÓNS DE MELLORA DO SANEAMENTO E DA EDAR DE SARRIA (LUGO), ACTUACIÓN COFINANCIADA POLO FONDO EUROPEO DE DESENVOLVEMENTO REXIONAL (FEDER) NO MARCO DO PROGRAMA OPERATIVO PLURIRREGIONAL DE ESPAÑA 2014-2020 E 2021-2027. PDM MIÑO-SIL ALCH0SBET29UR2036.
Actuacións realizadas na primeira fase
As actuacións executadas consisten na retirada dos colectores presentes no leito do río Sarria, para evitar as verteduras incontroladas e a entrada de auga nos mesmos, garantir que todas as verteduras de augas residuais conten polo menos cun pretratamiento e regular os caudais de auga que chegan á depuradora de augas residuais.
Por outra banda, a través dunha nova estrutura de regulación situada augas arriba da EDAR, dotada de tamices auto-limpiantes, elimínanse os sólidos en suspensión maiores de 6 mm tanto da auga que se vai a tratar como da que deba ser aliviada en tempo húmido, ao exceder a súa capacidade de tratamento. A vertedura conxunta desta estrutura de regulación e do caudal tratado pola EDAR condúcese, mediante un novo emisario, a un emprazamento situado a máis de 300 metros augas abaixo do punto de vertedura primitiva, co que se evita toda afección á illa da Veiguiña, evitando a deterioración da devandito contorna natural.
O colector interceptor do río Sarria de 876 m de lonxitude, está construído en poliéster reforzado con fibra de vidro de entre 1000 e 1200 mm de diámetro e cruza no seu percorrido a estrada LU-636. O novo colector xeral, de 140 m de lonxitude, discorre desde a confluencia do anterior Colector do Celeiro co Colector da Rúa do Greco ata a nova estrutura de alivio.
Os traballos realizados terán unha clara incidencia ambiental positiva, na medida en que contribúen a solucionar a problemática existente, paliando os efectos negativos de verteduras recorrentes ao leito, o que repercutirá directamente na calidade das augas evitando a súa degradación ambiental e paisaxística.
O 13 de novembro de 2024 presentouse a solicitude da operación para ser cofinanciada polo FEDER.
FICHA DEFINITIVA PREVIA Á APROBACIÓN DUNHA OPERACIÓN (EXPRESIÓN DE INTERESE)
Con data 14 de novembro de 2024, a Dirección Xeral de Servizos do Ministerio para a Transición Ecolóxica e o Reto Demográfico, Organismo Intermedio (OI), entrega ao beneficiario, en leste caso CONFEDERACIÓN HIDROGRÁFICA DO MIÑO-SIL, Ou.A., de acordo ao Regulamento (UE) nº 2021/1060 do Parlamento Europeo e do Consello do 24 de xuño de 2021, o Documento que Establece as Condicións da Axuda, (DECA).
Fondo Europeo de Desenvolvemento Rexional (FEDER)
O contexto de elevada incerteza dos últimos anos e os grandes retos sociais, económicos, ambientais e territoriais aos que foi necesario facer fronte, tanto a nivel nacional como comunitario, devolveron ao primeiro plano a importancia das políticas públicas. A Unión Europea está a xogar un papel fundamental de apoio político e financeiro aos Estados membros co respaldo do Fondo Europeo de Desenvolvemento Rexional (FEDER), como principal política de investimento da UE.
Para favorecer o emprego eficiente dos recursos financeiros desde unha perspectiva territorial, a asignación total de FEDER correspondente a España rexionalizouse e repartiuse para a súa xestión en cada Comunidade e Ciudad Autónoma, ben directamente por cada territorio (programas rexionais), ou pola Administración Xeral do Estado (Programa Operativo Plurirrexional de España (POPE)).
Durante o período de programación 2021-2027, a Confederación Hidrográfica do Miño-Sil, O.A. é organismo beneficiario do Fondo Europeo de Desenvolvemento Rexional dentro do Programa Operativo Plurirrexional de España.)
No período de cofinanciamento 2021-2027 dentro do obxectivo específico 2.4. que leva por epígrafe "Favorecer a adaptación ao cambio climático e a prevención do risco de catástrofes, así como a resiliencia, tendo en conta os enfoques baseados nos ecosistemas. (FEDER)", poderanse financiar actuacións de adaptación fronte ao cambio climático, priorizando aquelas que teñan un enfoque preventivo, preferentemente a través de solucións baseadas na natureza. Incluiranse proxectos de restauración fluvial e de restauración hidrolóxico-forestal, actuacións sobre a cuberta vexetal das ribeiras e actuacións orientadas á recuperación de ladeiras fluviais entre outras, co fin de incrementar a resiliencia do territorio fronte aos riscos clave, cun enfoque ecosistémico.
Doutra banda, no período 2014-2020 as actuacións do POPE-FEDER relacionadas co saneamento e depuración, centráronse exclusivamente na construción de EDARes. No período 2021-2027 inclúense no Obxectivo Específico 2.5 "O fomento do acceso á auga e dunha xestión hídrica sostible", aquelas actuacións de saneamento e depuración, proxectos de obra civil de gran complexidade, que non foron executadas totalmente no período 2014-2020, e que foron divididas en 2 fases: unha inicial financiada no devandito período, e unha segunda fase que pasará a ser cofinanciada no 2021-2027, orientando así o obxectivo específico cara á xestión eficiente da auga desde unha perspectiva integral.
PRIMEIRO INFORME DE DESENVOLVEMENTO E SEGUIMENTO PLAN HIDROLÓXICO 2022-2027. ANO 2023
En cumprimento do artigo 87, “Seguimento dos plans hidrolóxicos”, do Regulamento da Planificación Hidrolóxica, aprobado polo Real Decreto 907/2007, do 6 de xullo , no que se sinala no seu apartado 4º) “…Devanditos organismos, no caso de demarcacións hidrográficas con concas intercomunitarias, informarán con periodicidade non superior ao ano ao Consello da auga da demarcación e ao Ministerio para a Transición Ecolóxica e o Reto Demográfico sobre o desenvolvemento dos plans”, pódense consultar nas seguintes ligazóns, o borrador do informe de desenvolvemento e seguimento correspondente ao ano 2023 así como os seus anexos, que será presentado na próxima sesión do Consello da auga da Demarcación (CAD) e posteriormente remitido ao Ministerio para a Transición Ecolóxica e o Reto Demográfico.
1) INFORME DE DESENVOLVEMENTO E SEGUIMENTO. Ano 2023
2) ANEXOS AO INFORME DE DESENVOLVEMENTO E SEGUIMENTO. ANo 2023
Neste apartado preséntase, en primeiro lugar, o Protocolo de actuación fronte ao acoso sexual e ao acoso por razón de sexo no Ministerio, aprobado o 10 outubro de 2024 como adaptación do Protocolo de actuación fronte ao acoso sexual e ao acoso por razón de sexo no ámbito da Administración Xeral do Estado e dos seus organismos públicos, conforme ao Real Decreto 247/2024, do 8 de marzo.
Material divulgativo: