A CHMS e as universidades da Coruña e de Salamanca estudarán a estabilidade do túnel romano sobre o río Sil en Montefurado

  • "Obterase información científico-técnica sobre as condicións de estabilidade e resistencia dos materiais do túnel e do macizo rochoso no que se asenta, así como das condicións hidrodinámicas do río Sil nas inmediacións", explicou o José Antonio Quiroga
  • O investimento previsto, que será sufragada na súa totalidade pola CHMS, estímase en 320.334 euros

 

José Antonio Quiroga, presidente da Confederación Hidrográfica do Miño-Sil (CHMS), organismo autónomo dependente do Ministerio para a Transición Ecolóxica e o Reto Demográfico, e os reitores das Universidades da Coruña e de Salamanca, Ricardo Cao Abad e Juan Manuel Corchado, respectivamente, rubricaron hoxe o convenio de colaboración que posibilitará a redacción dun estudo do contexto hidráulico e xeolóxico-geotécnico do túnel de Montefurado, no río Sil.

"Obterase información científico-técnica sobre as condicións de estabilidade e resistencia dos materiais do túnel e do macizo rochoso no que se asenta, así como das condicións hidrodinámicas do río Sil nas inmediacións", explicou José Antonio Quiroga.

Antecedentes

Que o túnel de Montefurado é unha obra de enxeñería dos séculos I e II, e representa un dos vestixios máis importantes e valiosos da minería romana no noroeste peninsular, tratándose, por tanto, dunha zona de interese histórico, cultural, arqueolóxico e xeolóxico.

Orixinalmente o túnel presentaba unha lonxitude aproximada de 150 metros, aínda que, na actualidade, o túnel ten unha lonxitude de 54 metros; datando do ano 1934 un de derrúbelos máis significativos, que afectou a unha lonxitude total de entre 70 e 100 metros.

Hai que destacar, ademais, que o caudal do río Sil discorre actualmente de forma íntegra polo interior do túnel, de forma que o meandro do leito orixinal atópase colmatado de sedimentos e privado da súa función natural, producindo unha paulatina degradación das características ambientais propias e da contorna circundante.

Traballos necesarios

Para o cumprimento dos obxectivos, interesa a participación e colaboración das Universidades da Coruña (UDC) e de Salamanca (USAL), a primeira desenvolverá os traballos relacionados co estudo e modelización hidráulica da situación do túnel e o leito do río Sil, sendo unha parte crave do estudo da estabilidade da estrutura, e tamén da análise das solucións expostas. Pola súa banda, a colaboración da USAL permitirá o estudo xeolóxico-geotécnico do túnel e do macizo rochoso no que se acha, onde a través dos datos lanzados poderase completar o estudo da estabilidade do túnel, permitindo unha optimización na selección e desenvolvemento das potenciais solucións.

O obxecto destes traballos é realizar o estudo de diversos aspectos que contribúan a conseguir a conservación do túnel de Montefurado, estudando as características xeolóxico-geotécnicas do macizo no que se atopa o túnel, así como analizando as potenciais afeccións de avenidas futuras do río Sil sobre o túnel, pero tamén sobre o antigo meandro do leito, promovendo unha mellora ambiental do mesmo.

Os resultados permitirán avaliar o estado actual da estabilidade da estrutura, de tal forma que, en función destes, póidanse expor diversas alternativas co obxectivo de manter nas mellores condicións posibles o Ben de Interese Cultural, prolongando a súa vida útil.

Todo iso baséase no obxectivo de obter solucións ás afeccións que derivarían dunha potencial inestabilidade do túnel, pois non soamente isto influiría na perda do valor patrimonial que supón a estrutura, senón tamén na seguridade dos elementos citados anteriormente, todo iso aliñado coa procura da mellora ambiental da contorna do leito do río Sil e os seus ecosistemas asociados.

"Estudarase, por tanto, a saúde xeolóxica do monte e do túnel, @teniendo en cuenta o desmoronamiento masivo que vén producindo desde finais do século XX" concluíu o presidente

O investimento previsto, que será sufragada na súa totalidade pola CHMS, estímase en 320.334 euros.

 

20251021 1

20251021 2

20251021 3

Descargar PDF

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para su funcionamiento, para mantener la sesión y personalizar la experiencia del usuario. Para más información sobre las cookies utilizadas consulta nuestra Política de Cookies.