Os estudos desenvolven a segunda fase da Directiva de inundacións (Directiva 2007/60/CE) e permanecerán expostos durante tres meses, a contar dende o 17 de xaneiro
Estes mapas complementan o establecido na lexislación existente en materia de augas, protección civil e ordenación do territorio sobre cartografía de zonas inundables
Esta mañá celebrouse unha xornada técnica de exposición do exhaustivo traballo realizado e a metodoloxía utilizada
O Ministerio de Agricultura, Alimentación e Medio (MAGRAMA) somete a consulta pública os mapas de perigosidade e risco de inundación e delimitación de canles públicas, zonas de servidume, policía e fluxo preferente, das áreas con risco potencial significativo de inundación e das zonas inundables da demarcación hidrográfica do Miño-Sil.
O ESTUDO
Segundo a Directiva 2007/60/CE, relativa á avaliación e xestión dos riscos de inundación e cuxa transposición ao ordenamento xurídico español se produciu a través do Real Decreto 903/2010, do 9 de xullo, establécese como obxectivo principal reducir as consecuencias negativas das inundacións sobre a poboación, as actividades económicas, o medio e o patrimonio cultural.
Atendendo á normativa citada, iniciouse un procedemento de análise, planificación e xestión dirixido polos Organismos de conca que se dividiu en tres fases:
Fase I: Consistente na avaliación preliminar do risco de inundación e identificación das Áreas con Risco Potencial Significativo de Inundación (ARPSIs). Esta fase supuxo a aprobación en decembro de 2011 s das ARPSIs da Demarcación.
Fase II: Elaboración dos mapas de perigosidade e risco de inundación das ARPSIs e delimitación das canles públicas, as zonas de servidume, policía e fluxo preferente das ARPSIs e zonas inundables de interese. É a fase actual que se somete a consulta pública.
Fase III: Elaboración dos plans de xestión do risco de inundación sobre a base das fases anteriores e a súa aprobación polo Goberno antes de decembro de 2015.
Ademais dos tramos declarados oficialmente como Áreas con Risco Potencial Significativo de Inundación (ARPSI,s) na primeira fase, 490 quilómetros, estudáronse en detalle outros tramos de interese respecto ao seu inundabilidad contiguos na súa maior parte aos anteriores e que suman 266 quilómetros. En total, os estudos realizados céntranse en 756 quilómetros de río pertencentes a 96 termos municipais do territorio español da demarcación hidrográfica do Miño-Sil.
A documentación permanecerá exposta durante tres meses a contar dende o 17 de xaneiro e durante este período os interesados poderán formular dúbidas, comentarios e suxestións, a través dos rexistros aos que se refire o art.º 38 da Lei 30/92, de 26 de novembro, de Réxime Xurídico das Administracións Públicas e do Procedemento Administrativo Común, ou enviado un correo electrónico á dirección habilitada para tal fin mapas_zonas_inundables@chminosil.es, todo iso co obxectivo de enriquecer ou mellorar a documentación obxecto de exposición.
XORNADA TÉCNICA
Esta mañá celebrouse, no Centro Cultural Marcos Valcárcel de la Diputación de Ourense, unha Xornada Técnica de exposición dos traballos realizados ata a data para dar cumprimento á normativa, que ten estado presidida o presidente do organismo de conca, Francisco Marín, na que estivo acompañado do Comisario de Augas, Xoán Nóvoa, do xefe de área de medio e verteduras, Alberto de Anta, do director dos traballos, José Manuel Blanco e unha técnico da empresa que realizou o estudo, Ana Isabel Peral.
O presidente do organismo, ao termo da xornada, realizou un breve resumo como conclusión á xornada técnica. "Estes estudos basicamente son unha forma de dar un novo enfoque á xestión dos ríos e facilitar máis espazo ao río para que poida ocupar a chaira de inundación, sen provocar riscos para as persoas e os seus bens" indicou.
"A revisión dos plans hidrolóxicos de conca incorporarán actuacións autorizables en zonas inundables que se poidan compatibilizar cos plans e as infraestruturas, por iso é clave a implicación e a coordinación dos numerosos axentes participantes na ordenación do territorio, que non deben de obviar a directiva de inundacións para que os plans urbanísticos se adapten" á normativa vixente" "en materia de augas", matizou o presidente.
Os 490 km definidos como tramos ARPSI, no exhaustivo traballo desenvolvido pola empresa Paymacotas, correspóndense con 96 concellos, e agrupáronse en 24 grupos:
OURENSE
CONCELLOS AFECTADOS POLA POTENCIAL INUNDACIÓN DE 500 ANOS |
|||
CONCELLO |
PROVINCIA |
TIPO DE TRAMO EN ESTUDO |
|
ARPSI |
OTRO |
||
Allariz |
Ourense |
SI |
NON |
Baltar |
Ourense |
NON |
SI |
Baños de Molgas |
Ourense |
SI |
SI |
Barbadás |
Ourense |
SI |
NON |
Barco de Valdeorras (O) |
Ourense |
SI |
SI |
Beade |
Ourense |
SI |
NON |
Bola (A) |
Ourense |
SI |
NON |
Calvos de Randín |
Ourense |
NON |
SI |
Carballeda de Avia |
Ourense |
SI |
NON |
Carballiño (O) |
Ourense |
SI |
SI |
Cenlle |
Ourense |
SI |
NON |
Irixo |
Ourense |
NON |
SI |
Leiro |
Ourense |
SI |
SI |
Lobios |
Ourense |
SI |
SI |
Maceda |
Ourense |
SI |
SI |
Maside |
Ourense |
SI |
NON |
Nogueira de Ramuín |
Ourense |
NON |
SI |
Ourense |
Ourense |
SI |
SI |
Paderne de Allariz |
Ourense |
NON |
SI |
Pereiro de Aguiar |
Ourense |
NON |
SI |
Porqueira |
Ourense |
SI |
SI |
Rairiz de Veiga |
Ourense |
SI |
SI |
Ribadavia |
Ourense |
SI |
NON |
Rúa (A) |
Ourense |
SI |
NON |
Rubiá |
Ourense |
SI |
SI |
San Cibrao das Viñas |
Ourense |
SI |
SI |
Sandiás |
Ourense |
SI |
SI |
Sarreaus |
Ourense |
NON |
SI |
Taboadela |
Ourense |
SI |
SI |
Trasmiras |
Ourense |
SI |
NON |
Vilamartín de Valdeorras |
Ourense |
SI |
NON |
Vilar de Barrio |
Ourense |
SI |
SI |
Vilar de Santos |
Ourense |
SI |
SI |
Xinzo de Limia |
Ourense |
SI |
SI |
Xunqueira de Ambía |
Ourense |
NON |
SI |
LUGO
CONCELLOS AFECTADOS POLA POTENCIAL INUNDACIÓN DE 500 ANOS |
|||
CONCELLO |
PROVINCIA |
TIPO DE TRAMO EN ESTUDO |
|
ARPSI |
OUTRO |
||
Abadín |
Lugo |
SI |
NON |
Begonte |
Lugo |
SI |
NON |
Bóveda |
Lugo |
SI |
SI |
Carballedo |
Lugo |
NON |
SI |
Castro de Rei |
Lugo |
SI |
NON |
Chantada |
Lugo |
NON |
SI |
Corgo (O) |
Lugo |
NON |
SI |
Cospeito |
Lugo |
SI |
NON |
Guitiriz |
Lugo |
SI |
NON |
Láncara |
Lugo |
SI |
SI |
Lugo |
Lugo |
SI |
SI |
Meira |
Lugo |
SI |
NON |
Monforte de Lemos |
Lugo |
SI |
SI |
Outeiro de Rei |
Lugo |
SI |
NON |
Pantón |
Lugo |
SI |
SI |
Páramo (O) |
Lugo |
SI |
SI |
Pastoriza (A) |
Lugo |
SI |
NON |
Pobra do Brollón (A) |
Lugo |
SI |
SI |
Pol |
Lugo |
SI |
NON |
Quiroga |
Lugo |
SI |
SI |
Ribas de Sil |
Lugo |
SI |
NON |
Samos |
Lugo |
SI |
NON |
Sarria |
Lugo |
SI |
SI |
Sober |
Lugo |
SI |
SI |
Taboada |
Lugo |
NON |
SI |
Vilalba |
Lugo |
SI |
NON |
PONTEVEDRA
CONCELLOS AFECTADOS POLA POTENCIAL INUNDACIÓN DE 500 ANOS |
|||
CONCELLOS |
PROVINCIA |
TIPO DE TRAMO EN ESTUDO |
|
ARPSI |
OUTRO |
||
Mondariz |
Pontevedra |
SI |
SI |
Mondariz-Balneario |
Pontevedra |
SI |
NON |
Mos |
Pontevedra |
SI |
SI |
Oia |
Pontevedra |
SI |
NON |
Pazos de Borbén |
Pontevedra |
NON |
SI |
Ponteareas |
Pontevedra |
SI |
SI |
Porriño (O) |
Pontevedra |
SI |
SI |
Rosal (O) |
Pontevedra |
SI |
NON |
Salceda de Caselas |
Pontevedra |
SI |
SI |
Salvaterra de Miño |
Pontevedra |
SI |
SI |
Tomiño |
Pontevedra |
SI |
SI |
Tui |
Pontevedra |
SI |
SI |
LEÓN
CONCELLOS AFECTADOS POLA POTENCIAL INUNDACIÓN DE 500 ANOS |
|||
CONCELLO |
PROVINCIA |
TIPO DE TRAMO EN ESTUO |
|
ARPSI |
OUTRO |
||
Balboa |
León |
SI |
NON |
Bembibre |
León |
SI |
NON |
Cacabelos |
León |
SI |
NON |
Camponaraya |
León |
SI |
NON |
Carracedelo |
León |
SI |
NON |
Castropodame |
León |
SI |
NON |
Congosto |
León |
SI |
NON |
Corullón |
León |
SI |
NON |
Encinedo |
León |
SI |
NON |
Folgoso de la Ribera |
León |
SI |
NON |
Igüeña |
León |
SI |
NON |
Murias de Paredes |
León |
SI |
NON |
Páramo del Sil |
León |
SI |
NON |
Ponferrada |
León |
SI |
NON |
Priaranza del Bierzo |
León |
SI |
NON |
Puente de Domingo Flórez |
León |
SI |
NON |
Toreno |
León |
SI |
NON |
Torre del Bierzo |
León |
SI |
NON |
Vega de Espinareda |
León |
SI |
NON |
Vega de Valcarce |
León |
SI |
NON |
Villablino |
León |
SI |
NON |
Villadecanes |
León |
SI |
NON |
Villafranca del Bierzo |
León |
SI |
NON |
Estas estas táboas figuran tamén na memoria do documento que está na web: http://www.chminosil.es/images/consulta-publica/consulta-publica-zonas-inundables.pdf
"O obxectivo principal é reducir as consecuencias negativas das inundacións sobre a poboación, as actividades económicas, o medio e o patrimonio cultural, e para rematar quero utilizar unha frase que hoxe formulou un dos relatores nesta xornada: as inundacións non sempre son negativas, o negativo é ter unha vivenda en zona inundable", concluíu o presidente.