
Mellorarase a capacidade de desaugadoiro dos tramos fluviais nos que a situación actual xera risco de inundacións
Estas actuacións de emerxencia realizaranse nas provincias de León, Lugo, Ourense e Pontevedra e executaranse nun prazo máximo de 3 meses
Francisco Marín, presidente da Confederación Hidrográfica do Miño-Sil (CHMS), organismo autónomo dependente do Ministerio de Agricultura, Alimentación e Medio (MAGRAMA), anunciou hoxe que o Consello de Ministros prevé aprobar mañá a declaración de obras de emerxencia por importe de 500.000 euros para mellorar a capacidade dos tramos fluviais nos que a situación actual podería xerar risco de inundacións na demarcación hidrográfica do Miño-Sil.
ACTUACIÓNS A REALIZAR
En liñas xerais, os traballos, sufragados polo MAGRAMA e executados pola Confederación Hidrográfica, consistirán na retirada e eliminación dos elementos que obstaculizan a canle e en obras de protección e restauración de marxes. O obxectivo é recuperar a capacidade de desaugadoiro das canles fluviais e a protección de infraestruturas e marxes afectadas pola acción das augas.
1. Provincia de León
Está previsto un investimento de 140.000 euros para actuacións de limpeza, retirada de maleza, de árbores caídas e de taponamentos que afecten a infraestruturas. Repoñeranse os diques e estabilizaranse as marxes con biomuros de malla de coco en tramos afectados dos ríos Cúa, Selmo, Boeza, Oza e Burbia.
Estas actuacións levaranse a cabo nos Concellos máis afectados pola intensas chuvias dos meses de xaneiro e marzo deste ano, Carracedelo, Cacabelos, Villafranca del Bierzo, Sobrado, Castropodame, Bembribre, Ponferrada e Toral de los Vados.
2. Provincia de Lugo
Cun investimento previsto de 140.000 euros realizaranse actuacións de limpeza de marxes e canles e restaurarase o dominio público hidráulico, procedendo á retirada da maleza e retirada de árbores caídas que puido ser arrastrada polas augas e que pode poñer en perigo a estabilidade de infraestruturas viarias. Repoñeranse diques e estabilizaranse noiros con técnicas de bioingeniería nos ríos Miño, Azumara, Lea, Anllo, Ladra, Escádebas, Narla, Parga e Ferreira.
Os Concellos afectados son: Castro de Rei, Cospeito, A Pastoriza, Luo, Outeiro de Rei, Abadín, Guitiriz, Villalba, Friol, Begonte e Guntín.
3. Provincia de Ourense
Cun investimento total de 1000.000 euros na provincia de Ourense, realizaranse actuacións de restauración do dominio público hidráulico e corrección de danos provocados por desbordamentos.
En canto ás actuacións de limpeza nesta zona, retirarase a maleza e as árbores caídas, cunha especial incidencia na retirada de taponamentos que afecten a infraestruturas viarias, reposición de diques, estabilización de marxes con biomuros nos ríos Arnoia, Avia, Limia, Sil e Salas, para evitar riadas e avenidas en episodios de abundantes chuvias.
As actuacións realizaranse nos Concellos de Vilar de Barrio, Arnoia, Allariz, Baños de Molgas, Boborás, Leiro, Ribadavia, Xinzo de Limia, A Rúa e Baltar,
4. Provincia de Pontevedra
Procederase á rehabilitación do dominio público hidráulico e á mellora da capacidade de desaugadoiro de en ríos Tamuxe e Tea, realizando un investimento de 145.000 euros.
No río Tea ao seu paso polo Concello de Salvaterra do Miño, procederase á retirada de árbores caídas, rozas e á realización de armazóns de madeiros e a colocación de biorrollos en zonas de noiro de ribeira, na que se produciron erosións e derrubas do terreo.
No concello de Ponteareas, procederase á retirada de árbores caídas o longo do tramo e desbrozará se de especies invasoras e maleza acumulada na zona da Freixa moi transitada polos veciños de Ponteareas (actuarase no tramo que vai de dende a ponte da estrada nacional á praia fluvial).
No río Tamuxe, ao seu paso polo Concello do Roseira, serán retiradas as árbores caídas e desbrozarán se ambas as dúas marxes, actuarase nas marxes erosionadas ou derrubadas polas enchentes estabilizando os noiros de ribeira mediante técnicas de bioingeniería con entalados de madeiros e colocación de biorrollos que proporcione a consistencia necesaria.