Actualmente a industria da auga en España, con presenza nos cinco continentes, factura máis de 20.000 millóns de euros anuais e emprega máis de 150.000 traballadores
A directora xeral da Auga do Ministerio de Agricultura, Alimentación e Medio (MAGRAMA), Liana Ardiles, destacou hoxe "o amplo recoñecemento e o proceso de expansión que está a experimentar" a Marca España Auga en todo o mundo, de modo que conseguimos que as empresas españolas que ofrecen bens e servizos asociados ao ciclo integral da auga teñan presenza nos cinco continentes".
Ardiles presidiu a sesión dedicada á "Auga e Empresa" xunto ao profesor Joaquim Poças, no marco do II Congreso Internacional de Enxeñaría Civil e Territorio que se celebrou en Vigo (Pontevedra), organizado polo Colexio de Enxeñeiros de Camiños, Canles e Portos de Galicia e pola Ordem dous Engenheiros de Portugal.
Durante a súa intervención, Liana Ardiles valorou "a extraordinaria experiencia e capacidade tecnolóxica da administración pública e do empresariado da auga", que conseguiron situar a España "á vangarda de Europa" nesta materia.
A directora xeral sinalou que "a tecnoloxía punteira das empresas españolas na prestación de servizos e a produción de bens asociados ao ciclo integral da auga demostrou ser unha ferramenta moi útil e eficaz para proporcionar solucións técnicas aos problemas asociados á xestión da auga", e non só en España, senón tamén no resto mundo. "Trátase dun sector dinámico que ofrece solucións e produtos innovadores para cada necesidade e para cada país", apuntou.
Actualmente a industria da auga en España factura máis de 20.000 millóns de euros anuais e emprega máis de 150.000 traballadores. "Cada día son máis as grandes empresas españolas adxudicatarias de importantes contratos para a execución e o mantemento de infraestruturas hidráulicas no estranxeiro e o noso compromiso pasa por apoiar ás PEME españolas para que tamén poidan facerse un oco nos mercados do resto do mundo", destacou.
IMPULSO DO GOBERNO
"Dende o Goberno español -proseguiu Ardiles- estamos a promover, a través da Marca EspañaAgua, os bens e servizos hidráulicos que subministran as empresas españolas, fomentando a cooperación bilateral cos países cos que compartimos intereses comúns e promovendo e consolidando a cooperación internacional en materia de auga para fortalecer a posición do noso país e da Marca España a nivel mundial".
Ardiles engadiu que imos seguir apostando pola defensa da Marca España Auga, imos seguir potenciando e promovendo o bo facer do noso sector privado, e imos apostar polo investimento en investigación".
INVESTIMENTO EN I+D+i
A directora xeral da Auga, ademais, explicou na súa intervención que, a pesar desa posición de vantaxe coa que parte España e as empresas españolas, para mellorar o cumprimento da política da Unión Europea en materia de auga é necesario reforzar a base tecnolóxica como vía para aumentar lle eficiencia e a eficacia no uso dos nosos recursos. "Non podemos deixar de lado o investimento en I+D+i para o conxunto do ciclo integral da auga", afirmou.
"Debemos prestar especial importancia ao investimento en tecnoloxía e innovación, xa que debemos perseguir a eficiencia do uso da auga como recurso cada vez máis escaso", asegurou Ardiles. Trátase dunha liña iniciada xa coa Estratexia Europa 2020 e a Folla de Ruta cara a unha Europa Eficiente nos Recursos, " e na que debemos afondar", engadiu.
Ao seu xuízo, "Europa ten marxe para desenvolver o seu potencial de innovación na xestión da auga, o que contribuiría de forma apreciable á creación de emprego, ao crecemento verde e á competitividade de Europa".
Nesta liña, a directora xeneral apuntou que "a Unión Europea debe incentivar, apoiar e promover os necesarios investimentos en I+D+i que permitan ao tecido empresarial europeo do sector da auga manter o seu acervo tecnolóxico, a súa capacidade competitiva tanto dentro da UE coma fóra dela, e a súa habilidade para actualizar e afondar eses desenvolvementos tecnolóxicos co fin de dispoñer en cada momento das mellores tecnoloxías posibles".