O Consello Nacional da auga informa favorablemente os plans hidrológicos das demarcacións hidrográficas do Cantábrico e conclúe o segundo ciclo de planificación nas concas competencia do Estado

ConsejoNacional del Agua

O Consello tamén informou favorablemente a revisión dos plans de competencia autonómica de Galicia-Costa, Tinto-Odiel-Pedras, Guadalete-Barbate e Concas Mediterráneas Andaluzas
Todos os plans elevaranse a Consello de Ministros para a súa aprobación antes de que termine o ano, co que España completará o segundo ciclo de planificación hidrológica tal e como establece a Directiva Marco da auga
A ministra agradeceu "a responsabilidade" do Consello e resaltou que os novos plans "avanzan na búsquedadel equilibrio entre a consecución dos obxectivos ambientais e a atención ás demandas"

O Consello Nacional da auga, celebrado hoxe en Madrid e presidido pola ministra de Agricultura, Alimentación e Medio Ambiente, Isabel García Tejerina, informou favorablemente e por ampla maioría o Real Decreto de aprobación dos plans hidrológicos do segundo ciclo de planificación das demarcacións do Cantábrico (Oriental e Occidental).

Este informe favorable sumar ao que xa obtiveron o resto dos plans hidrológicos de competencia estatal o pasado 30 de setembro, paso previo para que poidan presentarse a Consello de Ministros para a súa aprobación, antes de que acabe ao ano, e cumprir así os prazos establecidos pola Directiva Marco da auga da Unión Europea para aprobar os plans do segundo ciclo de planificación hidrológica (con vixencia 2016-2021).

A ministra destacou que o apoio que recibiron hoxe os plans hidrológicos do Cantábrico supón "un paso máis nesa folla de ruta que nos marcamos ao comezo desta lexislatura que tiña como fin compasar o noso ritmo de planificación ao do resto dos países europeos".

"RESPONSABILIDADE" E AVANCE "NA PROCURA DO EQUILIBRIO"

A ministra García Tejerina agradeceu "a responsabilidade" do Consello Nacional da auga e resaltou que os novos plans hidrológicos das demarcacións do Cantábrico "avanzan na procura do equilibrio entre a consecución dos obxectivos ambientais e a atención ás demandas".

Os novos plans de conca, que foron sometidos a un amplo proceso de información pública, incorporan ademais unha serie de melloras, respecto dos actualmente en vigor, como os avances na caracterización, identificación e definición de todas as masas de auga; a actualización dos inventarios de presións, usos e demandas ou o reforzo da avaliación dos caudais ecolóxicos e o incremento dos caudais mínimos.

A actualización do inventario de zonas protexidas; o reforzo dos programas de seguimento das masas de auga; a incorporación dun estudo sobre a recuperación do custo dos servizos da auga máis amplo; e a reorganización dos programas de medidas son outras das novidades dos plans do segundo ciclo.

INICIO DO TERCEIRO CICLO DE PLANIFICACIÓN XUNTO AO RESTO DE UE

García Tejerina sinalou que "aprobar en tempo e forma o segundo ciclo de planificación non só permitirá dispor de información detallada e actual sobre a situación das masas de auga e os seus ecosistemas asociados, senón que tamén permitirá pornos ao día con Europa co que iso leva á hora, por exemplo, de poder dispor de fondos comunitarios, ademais de poder iniciar o terceiro ciclo de planificación xunto ao resto de socios comunitarios".

A finais de ano concluiría, nunha lexislatura, dous ciclos completos de planificación (o primeiro "2009-2015" e o segundo "2016-2021"), logrando así remontar os atrasos acumulados nas dúas lexislaturas anteriores.

PLANS HIDROLÓGICOS AUTONÓMICOS E DE XESTIÓN DE RISCO

O Consello tamén informou favorablemente, por un amplo consenso, a revisión dos plans hidrológicos de competencia autonómica de Galicia-Costa, Tinto-Odiel-Pedras, Guadalete-Barbate e Concas Mediterráneas Andaluzas.

Ademais, tamén recibiron o apoio maioritario do Consello os plans de xestión de risco de inundación das concas de competencia estatal do Cantábrico (Oriental e Occidental), así como das concas de competencia autonómica de Illas Baleares, Galicia-Costa, Tinto-Odiel-Pedras, Guadalete- Barbate e Concas Mediterráneas Andaluzas.

Os plans de xestión de risco de inundación, que contaron cun amplo proceso de participación pública, céntranse na mellora da coordinación entre administracións, o emprego de novas tecnoloxías e a coordinación coa planificación hidrológica e os obxectivos ambientais que marca a Directiva Marco da auga para loitar contra estes fenómenos meteorolóxicos extremos.

COMPOSICIÓN DO CONSELLO NACIONAL DA AUGA

No Consello Nacional da auga están representados a Administración Xeral do Estado, as Comunidades Autónomas, os entes locais, os organismos de conca, as organizacións profesionais e económicas relacionadas cos distintos usos da auga, as organizacións sindicais e empresariais e as entidades sen ánimo de lucro estatais.

Descargar PDF

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para su funcionamiento, para mantener la sesión y personalizar la experiencia del usuario. Para más información sobre las cookies utilizadas consulta nuestra Política de Cookies.