
Luz verde á adecuación da canle e as marxes dos ríos Sarria e Celeiro (Lugo), cun investimento de 6,7 millóns de euros
- Detalles
- Mércores, 19 Xuño 2013

O Ministerio, a través da Confederación Hidrográfica do Miño-Sil, achegará o 80% do investimento, e a Conselleria de Medio, Territorio e Infraestruturas da Xunta o 20% restante
O Ministerio de Agricultura, Alimentación e Medio (MAGRAMA) formalizou hoxe en Lugo o convenio de colaboración para o financiamento e execución das obras de adecuación da canle e a ordenación das marxes dos ríos Sarria e Celeiro no termo municipal de Sarria (primeira fase), así como a formalización da encomenda de xestión para o mantemento e conservación das devanditas obras.
A rúbrica do convenio, presidida polo delegado do Goberno en Galicia, Samuel Juárez, foi formalizada esta mañá por Francisco Marín, presidente da Confederación Hidrográfica do Miño-Sil do MAGRAMA; polo conselleiro de Medio, Territorio e Infraestruturas, Agustín Hernández; e polo alcalde de Sarria, José Antonio García.
No acto, celebrado na Subdelegación do Goberno en Lugo, tamén estiveron presentes o subdelegado do Goberno en Lugo, Ramón Carballo, e o secretario da Mesa do Parlamento, José Manuel Balseiro Orol, entre outras autoridades.
En total investiranse 6,7 millóns de euros, 5,2 millóns de euros destinados aos traballos de execución do proxecto e 1,5 millóns de euros ao pagamento de expropiacións e asistencias técnicas, financiados nun 80% polo Ministerio, a través da Confederación Hidrográfica do Miño-Sil con fondos europeos, e nun 20% pola Xunta de Galicia.
PROXECTO
As actuacións proxectadas nesta primeira fase, que terán un prazo de execución de 24 meses, consisten fundamentalmente no aumento da capacidade de desaugadoiro do río Sarria, afluente do Miño que atravesa o núcleo urbano de Sarria, para facilitar e conter os caudais de avenida ao seu paso pola zona do dique.
Para conseguir esta mellora da capacidade de desaugadoiro do río no núcleo urbano, actuarase en dúas pontes, unha pasarela, e na propia canle, para iso eliminaranse unha illa e rebaixaranse outras que na actualidade constitúen un obstáculo ao fluxo de auga, ademais remodelarase a zona de esparexemento situada na marxe esquerda.
Rúa Castelao
Elevarase a rasante do vial actual de forma que na zona da ponte sobre o río Sarria se consiga un gálibo que permita o desaugadoiro da avenida de deseño. O encaixe da nova ponte con esta rúa conseguirase por medio dunha estrutura de vigas prefabricadas de sección dobre T e unha lousa.
Marxe esquerda. Remodelación Dique
No dique acondicionarase o paseo, dotándoo dunha varanda resistente de 1 m. de altura e uns 300 m de lonxitude en vidro con perfís de aceiro inoxidable. Remodelarase a totalidade do paseo, tratando de romper coa linealidade actual mediante a instalación de canles rañurar de aceiro inoxidable en sentido perpendicular ou en diagonal ao río. Nesta zona tamén se substituirán as actuais luminarias, cuxa tipoloxía está actualmente prohibida, por leds, que presentan unha maior vida útil e requiren un menor mantemento.
Marxe dereita. Acondicionamento de ponte Ribeira e pasarela de Teleiro
Na marxe dereita do río Sarria, augas abaixo de ponte Ribeira, ampliarase a sección de desaugadoiro mediante a escavación dunha canle que discorre paralelo ao río. O paso peonil se retranqueará ata os edificios máis próximos, elevado sobre a fachada pouco menos de 1 m. Augas abaixo, o camiño elévase sobre o terreo actual, pasando sobre parte da escalinata do Hotel Alfonso IX, para continuar en terraplén por diante do centro de saúde e da súa ampliación, a esta altura do río, substituirase a pasarela Toleiro por unha nova sen apoios na canle e compatible coa avenida de deseño. Eliminarase a illa na que asentan os alicerces da presa da canle do muíño, que tamén eliminará e se repoñerá augas abaixo.
"A gran presión urbana nesta zona levou ao paulatino confinamento da canle, cunha diminución da súa chaira de inundación, o que unido á deficiente capacidade hidráulica das diferentes estruturas que se foron construíndo ao longo dos anos sobre a canle (pontes, pasarelas peonís), derivou nun incremento do risco de inundación da vila", explicou Francisco Marín, presidente da Confederación Hidrográfica.