• imprimir

O Consello Asesor de Medio Ambiente aborda iniciativas para a restauración de ríos e a mellora na xestión do dominio público hidráulico

El Consejo Asesor de Medio Ambiente aborda iniciativas para la restauración de ríos y la mejora en la gestión del dominio público hidráulico
  • Presentouse a actualización da Estratexia Nacional de Restauración de Ríos, unha ferramenta clave para minimizar os danos que causan as inundacións en España
  • Tamén se estudou o proxecto de Real Decreto que modifica o regulamento do dominio público hidráulico para lograr a mellor regulación da súa protección, utilización e xestión

A vicepresidenta e ministra para a Transición Ecolóxica e o Reto Demográfico, Teresa Ribera, presidiu hoxe a reunión do Consello Asesor de Medio Ambiente (CAMA), máximo órgano asesor do Goberno na materia, para compartir os avances realizados ata a data en asuntos como a restauración fluvial, a xestión do dominio público hidráulico ou a avaliación da Lei de Responsabilidade ambiental, entre outros asuntos.

Así, por parte do Ministerio para a Transición Ecolóxica e o Reto Demográfico (MITECO), o CAMA presentou a actualización da Estratexia Nacional de Restauración de Ríos, unha ferramenta clave para minimizar os danos que causan as inundacións en España e dar cumprimento aos obxectivos da planificación hidrolóxica. A Estratexia tamén é un dos elementos esenciais do Plan Nacional de Adaptación ao Cambio Climático.

Esta revisión está enfocada na restauración e reconexión dos ríos españois e fixa o obxectivo de devolver o bo estado a 3.000 quilómetros de río entre 2022 e 2030. Para iso, prevese un investimento ata 2030 de 2.500 millóns de euros, dos cales uns 1.700 serán para actuacións directas por parte do MITECO; 400 millóns para colaborar con outras administracións e outros 400 millóns para o seguimento do estado das masas de auga, a mellora do coñecemento científico, a loita contra especies invasoras e o fomento da participación pública e o voluntariado.

Ata o momento, a partir da Estratexia vixente, executáronse xa máis de 80 proxectos de restauración fluvial que permitiron, por exemplo, mellorar a continuidade fluvial dos ríos españois mediante a demolición de 621 represas e presas obsoletas e a construción de 574 pasos para peixes.

Á vez que se somete a informe do CAMA, o MITECO puxo a Estratexia en información pública para que, quen o desexe, poida enviar comentarios ata o 16 de decembro de 2022. Posteriormente, esta Estratexia será aprobada en Consello de Ministros e implantada a través das distintas Administracións.

MODIFICACIÓN DO REGULAMENTO DO DOMINIO PÚBLICO HIDRÁULICO

Doutra banda, o CAMA tamén abordou o proxecto de Real Decreto que permite modificar o regulamento do dominio público hidráulico e actualizar así as súas disposicións para lograr a mellor regulación da súa protección, utilización e xestión.

Entre outros aspectos, elimínanse todas as referencias á obrigatoriedade de presentación na tramitación de documentación en papel e foméntase a tramitación por declaración responsable de múltiples pequenas actuacións nas contornas fluviais. Tamén se realizan melloras no texto en materia de cartografía de dominio público e zonas inundables.

Para garantir unha maior protección das augas subterráneas, as disposicións adáptanse á normativa europea a partir da aprobación da Directiva Marco da Auga, e á mellora no coñecemento sobre hidroxeoloxía e os cambios producidos na actividade agraria e industrial.

O texto deste proxecto foi sometido a información pública durante o mes de agosto de 2022 e foi informado favorablemente o Consello Nacional da Auga en outubro de 2022.

CUMPRIMENTO DA LEI DE RESPONSABILIDADE AMBIENTAL

Por outra banda, avaliouse “moi positivamente” a execución da Lei 26/2007, de Responsabilidade Ambiental no período 2019-2021, aínda que desde o Ministerio séguese traballando para impulsar aquelas medidas que permitan mellorar a aplicación desta.

Entre os logros alcanzados, destaca a aprobación da Orde TEC/1023/2019, que estableceu a data de esixencia de garantía financeira para os “operadores de prioridade 3”. Neste grupo intégranse sectores e subsectores vinculados a algunhas actividades da industria agroalimentaria, tratamento de augas residuais ou de residuos, produción e transformación de metais, fundicións de minerais ou fabricación de certos produtos químicos orgánicos e inorgánicos, entre outros.

Así mesmo, continuouse apoiando aos sectores para desenvolver as súas análises de riscos sectoriais. E en particular financiáronse o desenvolvemento de dúas análise de riscos para o sector avícola e porcino, e avaliáronse un total de 14 presentados por distintas asociacións empresariais.

Na vertente de reparación, tramitáronse 19 expedientes de esixencia de responsabilidade ambiental entre 2019 e 2021, que afectaron fundamentalmente a actividades de fabricación, utilización e transporte de substancias perigosas, de xestión de residuos e de prevención e control integrados da contaminación.

Finalmente, destaca o labor de formación e de divulgación realizada, especialmente a publicación en 2019 do "Documento guía sobre a aplicación da normativa de responsabilidade ambiental en España".

Descargar PDF

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para su funcionamiento, para mantener la sesión y personalizar la experiencia del usuario. Para más información sobre las cookies utilizadas consulta nuestra Política de Cookies.