
CHMS continuará a senda Fluvial na marxe dereita do Río Sil entre a Ponte do Ferrocarril e a zona deportiva de Flores do Sil en Ponferrada (León)
- Detalles
- Venres, 19 Xaneiro 2018

O obxecto do proxecto é dar continuidade ao paseo executado polo Organismo de conca no ano 2015 para o goce de veciños e visitantes da zona
Este investimento, de máis de 500.000 euros, será sufragada ao 80% polo MAPAMA, a través da CHMS, e o 20% restante polo Concello
O Ministerio de Agricultura e Pesca, Alimentación e Medio Ambiente, a través da Confederación Hidrográfica do Miño-Sil ( CHMS), formalizou esta mañá o convenio de colaboración co Concello de Ponferrada para o financiamento, execución e entrega das obras do proxecto de “Senda fluvial na marxe dereita do Río Sil entre a Ponte do Ferrocarril e as Instalacións Deportivas de Flores do Sil en Ponferrada (León)”.
O citado convenio foi asinado polo presidente da CHMS, Francisco Marín, e pola alcaldesa de Ponferrada, Gloria Merayo, na sede do Concello.
O río Sil ao seu paso pola cidade de Ponferrada, tras a súa confluencia co Boeza, atravesa unha ampla chaira aluvial parte da cal está ocupada polos barrios da Estación e Flores do Sil. A construción no seu día da presa de Bárcena provocou a regulación dos caudais do río Sil augas arriba da confluencia co Boeza e, por tanto, a diminución na frecuencia de inundación da precitada chaira.
Co fin de delimitar a zona de fluxo preferente do río e protexer á poboación fronte a avenidas extraordinarias, a Confederación Hidrográfica Miño-Sil redactou e executou o proxecto de “Obras de Defensa de Marxes contra Avenidas do Río Sil na Zona Urbana de Ponferrada”, que consistiu, basicamente, na execución dun dique de defensa na marxe dereita do río polo límite da zona de fluxo preferente, sensiblemente coincidente coa liña de división de chan rústico e urbano; dique que conta cun camiño peonil na súa coroación.
Con posterioridade á execución destas obras, o Concello de Ponferrada manifestou o seu interese por contar cunha nova senda peonil que discorra tamén pola marxe dereita do río Sil entre a Ponte do Ferrocarril e as instalacións deportivas do barrio de Flores do Sil, dando continuidade á senda existente no tramo de augas arriba e cuxo trazado coincide sensiblemente coa zona de servidume do río.
O proxecto
O proxecto actual consta dunha senda fluvial de 1.932 metros, cunha sección tipo consistente en pavimento formado por unha capa de base de 15 cm de zahorra artificial e capa de acabado en jabre estabilizado con cemento, todo iso nun ancho de tres metros.
A ambos os dous lados da senda dispóñense dúas bandas verdes laterais, unha cara á canle de dous metros de ancho con plantación de céspede e especies arbustivas; e outra cara á zona urbana de dez metros de ancho con plantación de céspede e especies arbóreas. Con esta disposición o ancho total da senda será de 15 metros.
No espazo existente entra a senda e a propia canle do río Sil procederase ao despexe e poda da vexetación existente, con eliminación das especies invasoras.
O prazo de execución das obras será de 6 meses e o investimento estímase en 500.000 euros, que serán sufragados nun 80% polo Ministerio, a través da CHMS, e o 20% restante polo Concello de Ponferrada.