
A CHMS iniciará nos próximos días as obras de mellora da capacidade de desaugadoiro do río Sil en Toral de Merayo (Ponferrada)
- Detalles
- Martes, 13 Setembro 2016

Procederase á estabilización dos noiros máis afectados polas avenidas extraordinarias na zona de bifurcación do brazo do río
Esta actuación aumentará a capacidade de desaugadoiro da canle permitindo o paso de caudais circulantes de 160m3/s
O investimento previsto para esta nova actuación ascende a 200.000 euros
A Confederación Hidrográfica do Miño-Sil -CHMS-, organismo autónomo dependente do Ministerio de Agricultura, Alimentación e Medio Ambiente, executará un proxecto que mellorará a capacidade de desaugadoiro do río Sil na zona de acceso ao núcleo de Toral de Merayo - Ponferrada-.
Esta iniciativa xorde para paliar a problemática xerada polos sucesivos temporais de choiva dos meses de decembro, xaneiro e febreiro, que provocaron o desbordamento do Sil na zona de bifurcación do río en dous brazos ao seu paso por Toral de Merayo.
Na avaliación dos danos inicial detectouse o aterramiento do que se considera canle principal do Sil, o que provocou o desvío da auga polo outro brazo, ocasionando fortes socavaciones nas súas marxes e inundacións na estrada de acceso o núcleo de Toral de Merayo, que permaneceu varias semanas cortada mesmo con caudais circulantes da contorna de 40/50 m3/s, moi baixos tendo en conta a superficie da conca do río Sil nese punto.
A principios do mes de Marzo, en canto en nivel do río permitiuno, a CHMS realizou unha limpeza e retirada de acarreos na canle principal, que equilibrou os caudais circulantes entre ambos os brazos e aumentou a capacidade de desaugadoiro da canle principal, mellorando a situación de inundabilidad da citada estrada e permitindo o paso de caudais da orde de 80m3/s. No entanto, detectáronse graves danos no espolón da bifurcación e nas marxes do brazo secundario, que requirían dunha actuación de maior envergadura.
Actuación
Co obxectivo de paliar esta problemática, procederase á estabilización dos noiros e marxes afectadas ou máis debilitados do río Sil nesta zona da bifurcación e retiraranse acarreos da propia canle, aumentando a súa capacidade de desaugadoiro para caudais circulantes até os 160 m3/s.
Para a execución destes traballos, que darán comezo o vindeiro venres, está prevista un investimento de 200.000€.
Cabe destacar que esta actuación non supón a solución definitiva á inundabilidad da estrada xa que pola súa localización, discorrendo en gran parte pola chaira de inundación de río Sil, sería necesario acometer unha obra de paso de importante magnitude capaz de soportar caudais circulantes superiores a 160 m3/s, para o que se estima un investimento aproximado de 5.000.000€.