A Comisión de Seguimento para as obras de encanamento do río Sarria acorda non executar a ponte de Calvo Sotelo para evitar os problemas de tráfico que colapsarían a Vila Sarriá durante o segundo semestre do ano
- Detalles
- Mércores, 05 Agosto 2015
O proxecto inicial contemplaba a substitución de tres pontes e unha pasarela peonil sobre o río Sarria co obxectivo de aumentar a capacidade desaugadoiro da canle e previr inundacións
Actualmente, ademais das obras na Ponte de Calvo Sotelo, están pendentes as actuacións en Ponche Ribeira, suspendidas preventivamente polo Xulgado de Sarria, a resultas dunha denuncia dun particular
A Confederación Hidrográfica do Miño-Sil (CHMS), Organismo autónomo dependente do Ministerio de Agricultura, Alimentación e Medio Ambiente, reuniu hoxe á Comisión de Seguimento para a execución do proxecto de ordenación de canle e marxes do río Sarria co obxectivo de informar as incidencias sobrevindas, dar conta do estado actual das obras e analizar os traballos pendentes.
A este encontro, tal e como establece o Convenio de Colaboración rubricado en xuño de 2013, asistiu un representante por cada unha das Administracións asinantes: Augas de Galicia, Concello de Sarria e CHMS, ademais dun representante da Delegación do Goberno en Galicia, Gonzalo Mosqueira, Pilar Lopez, Francisco Marín e Jose Robledo, respectivamente.
O obxectivo do proxecto contemplaba a substitución de tres pontes e unha pasarela peonil sobre o río Sarria, todo iso co ánimo de aumentar a capacidade desaugadoiro da canle e previr inundacións.
INCIDENCIAS EN PONTE RIBEIRA
Esta ponte, coñecido tamén como Ponte do Peregrino, está situado no camiño de Santiago e goza dunha protección especial, por iso durante a realización e deseño do proxecto, de acordo cos estudos arqueolóxicos, as actuacións proxectadas prevían manter a parte histórica da estrutura situada na marxe dereita do río, executando a ampliación cara á marxe esquerda. Esta solución contou coa autorización da Dirección Xeral do Patrimonio Cultural e o Comité Asesor do camiño de Santiago, como organismos competentes na materia. Ademais, durante a execución das obras realizouse un estrito control arqueolóxico das mesmas supervisado en todo momento pola Dirección Xeral do Patrimonio.
No entanto, o pasado 17 de outubro de 2014, prodúcese a paralización das obras polo Xulgado de Sarria a resultas dunha denuncia formulada por D. Juan Diaz Bernardez. De acordo co Auto do xulgado e dos informes xurídicos que interpretan o sentido do mesmo, a paralización afecta á totalidade das obras na ponte, permitindo continuar cos traballos que non afecten a esta infraestrutura de paso.
Por iso e en contra do que se solicitou nos últimos días pola Plataforma Sarriá polo río a través dos medios de comunicación, a data de hoxe, non é posible executar obras na Ponte Ribeira de Sarria, sempre que persista a paralización imposta polo xulgado.
FINALIZACION DAS ACTUACIÓNS
De acordo co informe dos técnicos do organismo só restan por executar as obras da ponte da Rúa Calvo Sotelo, as xa citadas de Ponte Ribeira, e algúns remates que estarán finalizados nas próximas semanas.
Ante a imposibilidade de executar as obras de Ponte Ribeira, debido á suspensión cautelar que pesa sobre elas, expúxose á Comisión a procedencia de iniciar a execución das obras da ponte da Rúa Calvo Sotelo debido á necesidade de cortar o tráfico nesta ponte durante non menos de 6 meses, o que implicaría ter estas dúas arterias de comunicación cortadas á vez. Ante esta situación o Concello de Sarria, como administración responsable do tráfico e mobilidade urbana manifesta que manter as dúas pontes sen servizo durante un período tan prolongado ocasionaría graves prexuízos á poboación.
Por este motivo, a Comisión decide, como máis conveniente para o interese público, que se proceda á resolución do contrato das obras, sen executar a ponte da Rúa Calvo Sotelo e, obviamente, a Ponte Ribeira suxeito a suspensión xudicial. Polo exposto, tras finalizar os últimos remates pendentes, procederase a iniciar os trámites administrativos para a resolución do contrato coa UTE adxudicataria das obras.