• imprimir

A CHMS aclara os aspectos da obra da condución de Sarria que xeraron un alto grao de confusión entre os veciños e nos que a Plataforma Polo Río está equivocada

A elección da zona de actuación está suxeita aos criterios técnicos de máis densidade de poboación e de maior número de obstáculos ao fluxo da auga.

Nas actuacións de eliminación de obstáculos e mellora da capacidade de desaugadoiro investirase gran parte do presuposto de execución que se adxudicou por 3,5mill/€

O número de árbores previstas para tallar e que, segundo informe do grupo de investigación do IBADER, algúns están afectados pola praga dos ameneiros, non supera a centena

O proxecto si considera a conservación dos valores patrimoniais na ponte do Peregrino

En relación á varanda do Dique, deseñada por José Diaz Fuentes, estanse a realizar xestións con Patrimonio para que poida manter a súa actual situación

A Confederación Hidrográfica do Miño-Sil (CHMS), Organismo autónomo dependente do Ministerio de Agricultura, Alimentación e Medio (MAGRAMA), pretende aclarar os aspectos da obra da condución de Sarria, nos que a Plataforma polo río Sarria está equivocada, e que, pola importancia de actuación para os Sarrianos, está a xerar un alto grao de confusión.

Esta actuación desenvolve unha primeira fase do plan de condución aprobada polo pleno do concello de Sarria o 11 de xuño de 2008. Nesta fase só se actuará no río Sarria, á altura do Dique, despois de ser elixido este tramo como prioritario seguindo uns criterios estritamente técnicos como son a maior densidade poboacional e o maior número de obstáculos ao fluxo de auga.

O tramo iníciase na ponte de Ribeira e finaliza no de Calvo Sotelo e inclúese tamén a pasarela de Toleiro, situada entre ambas as dúas pontes, e a ponte de Castelao, o conxunto de actuacións nas tres pontes e a pasarela supoñen o investimento máis importante do conxunto da obra, que se adxudicou por 3,5mill/€.

Co ánimo de concretar as actuacións que se realizaran en cada unha das pontes e atendendo sobre todo ao valor patrimonial destes, indicar que a única ponte que ten unha parte protexida por Patrimonio é a ponte Ribeira ou Peregrino, por el pasa o camiño de Santiago e se encontra ao inicio do dique augas arriba. Desta ponte antiga só se conserva unha parte, a outra debeu de ser demolida no seu día e construíuse unha nova de formigón. A parte protexida, segundo o proxecto e atendendo ás recomendacións de Patrimonio, non se toca e na parte moderna actuarase ampliando a sección de paso.

As pontes de Castelao e de Calvo Sotelo, sen ningún tipo de protección patrimonial, con escasa capacidade de desaugadoiro e en formigón, substituiranse por dúas novas pontes con maior capacidade de desaugadoiro.

Pola súa banda, a pasarela de Toleiro, tamén supón un grave obstáculo na canle, de construción recente, construída en formigón e aceiro e sen ningún valor patrimonial, que se substituirá por outra de tan só dous vans.

Para continuar coa eliminación de obstáculos, unha vez realizados os cálculos de fluxo, comprobouse que a illa artificial existente supón un grave obstáculo ao normal discorrer da auga e para evitalo eliminarase a parte máis perigosa e rebaixarase en altura a parte que se pode conservar.

Tamén, e por igual motivo que o anterior, se procederá a abrir unha nova canle no río, nunha zona actualmente aterrada, se demolerá a presa existente e construirase un novo augas arriba, cunha disposición máis hidráulica.

Por outra parte, en relación á varanda deseñada por D. José Díaz Fuentes que bordea parte do Dique, dende a CHMS se estan realizando as xestións oportunas coa Dirección Xeral de Patrimonio de la Xunta de Galicia, para que poida conservar a súa situación actual, cunha protección adicional que dote da necesaria seguridade contra avenidas extraordinarias.

Esta protección garantiríase colocando un elemento, resistente e impermeable, que impida o paso de auga ata a cota de deseño. Esta actuación obriga a intervir sobre o pavimento e polo tanto sobre a urbanización da zona.

Para a realización dunha parte das actuacións descritas é necesario proceder á talla 93 árbores, na súa gran maioría ameneiros e outras especies de escaso ou nulo valor natural, e mesmo algúns afectadas polo patóxeno Phyophthora alni, tal e como se desprende do informe emitido polo equipo de investigadores pertencentes ao IBADER (Instituto dá Biodiversidade Agraria e Desenvolvemento Agrario) do Campus de Lugo dá USC.
Este mesmo informe, nas súas conclusións recolle "...La actuación prevista non supoñería unha mingua na degradación do estado ecolóxico deste tramo fluvial, senón que mesmo podería paliar algunhas das alteracións antrópicas que sufriu este".

Descargar PDF

 

Este sitio web utiliza cookies propias y de terceros para su funcionamiento, para mantener la sesión y personalizar la experiencia del usuario. Para más información sobre las cookies utilizadas consulta nuestra Política de Cookies.