O MAGRAMA executará as obras de acondicionamento da canle e marxes do río Louro ao seu paso por Mos (Pontevedra) na que se investirán preto 900.000euros
- Detalles
- Martes, 19 Novembro 2013
O Ministerio, a través da Confederación Hidrográfica do Miño-Sil, sufragará o 80% do investimento e a Deputación Provincial o 20% restante
Aproveitando a estanza na zona, o presidente da CHMS e a alcaldesa de Mos visitaron as obras de emerxencia que o organismo de conca executa nun dique situado na marxe dereita do río Louro, en Quinta (Mos- Pontevedra)
O Ministerio de Agricultura, Alimentación e Medio (MAGRAMA), a través da Confederación Hidrográfica do Miño-Sil, formalizou esta mañá o convenio de colaboración coa Deputación Provincial de Pontevedra e o Concello de Mos para o financiamento e execución das obras de acondicionamento da canle e marxes do río Louro ao seu paso por Mos (Pontevedra), así como a formalización da encomenda de xestión para a súa entrega, mantemento e conservación.
Este convenio foi rubricado polo presidente da Confederación Hidrográfica do Miño-Sil, Francisco Marín, o presidente da Deputación Provincial de Pontevedra, Rafael Louzán, e a alcaldesa de Mos, Nidia Arévalo. O acto, celebrado no Concello de Mos, contou coa asistencia do subdelegado do Goberno en Pontevedra, Antonio Coello, e dos membros da Corporación municipal, entre outras autoridades.
Estas actuacións están incluídas no programa operativo de financiamento con cargo aos Fondos de Desenvolvemento Rexional (FEDER), que a Confederación Hidrográfica do Miño-Sil deseñou dentro do período 2007-2013, e que contan coa participación e apoio cidadán das poboacións implicadas, co obxectivo de levar a cabo actuacións para a mellora ambiental do ámbito dos ríos.
Estas actuacións supoñen un investimento total próximo aos novecentos mil euros (860.415,43 euros), dos que o MAGRAMA sufragará o 80%, mentres que a Deputación Provincial se fará cargo do 20% restante. O prazo de execución das obras estímase en 12 meses
PROXECTO
O obxecto desta actuación é recuperar o ámbito fluvial do Río Louro, no tramo de tres quilómetros comprendido entre os viais Camiño Noveleda e Camiño dá Gata, do municipio de Mos, en Pontevedra.
Para iso, executaranse traballos de ordenación e defensa de marxes do río, para iso realizarase unha limpeza e roza selectiva da canle e, co ánimo de protexer ambas as dúas marxes, executaranse traballos de empalizados de madeira para protección de noiros, reconstrución de diques e plantacións de especies autóctonas que o dotarán de estabilidade contra avenidas e desbordamentos puntuais.
Como complemento aos traballos anteriores, realizaranse actuacións de recuperación da senda fluvial, comezando co saneo do camiño existente, a extensión dun novo pavimento ecolóxico e a mellora da drenaxe en varios puntos do percorrido.
VISITA A OBRAS DE RESTAURACIÓN DUN NOIRO
Ao final do acto, e aproveitando a estanza en Mos, os asistentes visitaron as obras de restauración e protección dun noiro na marxe dereita do río Louro, no lugar de Quintal, que está a executar o organismo de conca.
Estas actuacións foron necesarias como consecuencia da afección provocada polas enchentes e avenidas do río Louro ao seu paso por Quintal, durante os meses do último inverno e primavera. Estas enchentes provocaron o derrubamento dun noiro da marxe dereita, no tramo no que desemboca o Rego Correi, que achega, neste punto, máis caudal e forza erosiva.
Nesta zona existe unha estrada local que se estaba a ver afectada como consecuencia do afundimento provocado pola erosión do pé do noiro e esta situación supoñía un serio risco para a circulación de vehículos, polo que se requiría a realización de actuacións de restauración da súa base e de protección fronte a procesos erosivos.
Como solución técnica para a consolidación do noiro se optou pola construción dun muro de gravidade formado por bloques cachotaría de gran tamaño, unha vez finalizado, repoñerase o firme da estrada e as correspondentes biondas de seguridade.
O tramo de rio afectado polas actuacións é de 63 metros e o noiro posúe unha altura media duns 5 metros, xa que a pendente lonxitudinal do río varía no tramo do 2 ao 2,3% dende augas arriba cara a augas abaixo.
A obra foi adxudicada por importe de máis de 60.000 euros e o prazo de execución estímase en tres meses.